نسخه چاپی

فیفا یك بمب ساعتی را نادیده گرفته است

اتحادیه بین المللی بازیكنان فوتبال (فیفپرو) فیفا را متهم كرد كه با اجازه بازگشت بازیكنان به زمین در مسابقات جام جهانی با وجود بروز نشانه های آسیب مغزی، با جان آنها بازی می كند.

خاویر ماسکرانو در دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی میان هلند و آرژانتین، با وجود برخورد سر او با بازیکن هلند ، ۱۲۰ دقیقه کامل در زمین حضور داشت.

همچنین آلوارو پریرا مدافع اروگوئه در جریان دیدار مقابل انگلیس، در اثر برخورد زانوی پای رحیم استرلیگ بیهوش شد ، اما با وجود درخواست پزشکان برای تعویض او به بازی ادامه داد.

براساس رهنمودهای فیفا بازیکنی که نشانه های ضربه به سر را دارد، باید از زمین خارج شود، اما فیفپرو هشدار داد که نهاد حاکم بر فوتبال جهان یک بمب ساعتی فعال را نادیده گرفته است.

به گزارش ساکرنت، اندرو اورساتی سخنگوی فیفپرو گفت: چیزهایی که روی کاغذ نوشته بسیار زیباست، اما اجرا نمی شود؛ چرا که تنها رهنمودی است که توسط پزشکان تیم اجرا می شود.

وی گفت: با توجه روشن شدن شواهد جدید، نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد که ما با جان افراد بازی می کنیم. این یک بمب ساعتی فعال است. نهادهای ورزشی اختیار اتخاذ تدابیر یا اعلام پروتکل مستقل را دارند.

سخنگوی فیفپرو به اشاره به فقدان آ موزش در این زمینه اظهار داشت: بازیکنانی که بعد از این حوادث به زمین برمی گردند، تجلیل می شوند.

وی گفت: این دیدگاه منسوخ و کهنه ای است که فیفا اتخاذ کرده است. آیا باید اتفاق ناگواری رخ دهد تا این افراد به خود بیایند؟

فیفا در این زمینه اعلام کرد که این نهاد تصمیم نهایی را نمی گیرد. این مسئولیت پزشک هر تیم و کادر تیم است که در مورد امکان ادامه حضور بازیکن تصمیم می گیرند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...