نسخه چاپی

ایلام غبارآلود شد/ تعطیلی ادارات/ لغو پروازها

از عصر دیروز موجی از گردوغبار ریه های مردم غرب كشور خصوصاً ایلامیان را تنگ كرده است، بطوری كه دید افقی بسیار كاهش یافته است و وضعیت در استان ایلام بحرانی شده است.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، در همین راستا مدیریت بحران استان ایلام در جلسه ای فوری کلیه ادارات در شهرستان های مهران و دهلران را تعطیل اعلام کرد و کلیه ادرارات و دستگاه های دولتی در سایر شهرستان های استان نیز با یک ساعت تأخیر شروع به کار می کنند و پروازهای فرودگاه ایلام نیز کنسل شدند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام در این باره گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و با توجه به نفوذ و پایداری پدیده گرد و غبار در نشست این ستاد مقرر شد، فعالیت تمام مراکز اداری و آموزشی و دانشگاه‌ها در شهرستان‌های مهران و دهلران تعطیل شود.
احمد کرمی با بیان اینکه این تعطیلی شامل مراکز درمانی و خدماتی در شهرستان‌های مهران و دهلران در جنوب استان ایلام نمی‌شود، اظهار داشت: این تصمیمات برای رفاه حال شهروندان و روزه‌داران استان ایلام با عنایت به وضعیت پدیده گرد و غبار اتخاذ شده است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام نیز با اعلام لغو پروازهای این فرودگاه گفت: پرواز شماره 841 مسیر تهران - ایلام و بر عکس به سبب بارش شدید گرد و غبار شدید در این استان لغو شد.
مجتبی بیاتی با بیان اینکه بارش شدید گرد و غبار در استان ایلام، سبب کاهش دید خلبان شده و شرایط برای نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه ایلام مهیا نیست، اظهار داشت: بر این اساس تا این لحظه پرواز ایلام به مقصد تهران و برعکس لغو شد و پروازی در این فرودگاه انجام نشد.
کارشناس مسئول هواشناسی استان ایلام نیز در این باره گفت: انتظار می رود که از امروز شدت بارش ریزگردها در استان ایلام کاهش داشته باشد.
مجتبی میهن پرست با بیان اینکه منشا گردوغباری که آسمان ایلام را فراگرفته بیابان های شرق سوریه و شمال غرب عراق است، اظهارداشت: این پدیده غیرقابل پیش بینی است و بایستی تنها منتظر بمانیم تا گردوغبار موجود در آسمان ایلام به آرامی فرونشیند.
وی یادآورشد: موج گرمای موجود در استان ایلام تداوم داشته و از روز سه شنبه بر گرمای هوا در استان ایلام افزوده می شود.



۱۳۹۳/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...