نسخه چاپی

اهالی شهرك راه آهن در یك قدمی مرگ

حادثه شب گذشته، خواب را از چشمان ساكنان شهرك راه آهن شهر ری ربود.

به گزارش نما،واژگونی واگن پر از محموله گاز مایع قطار خواب از چشمان ساکنان محله‌ای در جنوب تهران ربود. زن، مرد و کودک که می‌دیدند فاجعه در یک قدمی آنان سایه خطر را بر شهرک راه‌ آهن افکنده است وحشتزده خانه‌هایشان را ترک کردند.



در حالی که همه اقدامات برای مهار هرگونه خطر انفجار یا آتش‌سوزی‌ای صورت گرفته بود. مسئولان ستاد بحران خانه به خانه ساکنان این محله را خبر کردند و خواستند تا رفع خطر هرگونه انفجار یا آتش‌سوزی در واگن محموله گاز مایع، آنجا را تخلیه کنند. نگرانی‌ها تا بامداد دیروز ادامه داشت تا این‌که ایمن‌ سازی صورت گرفت و همه اجازه یافتند به خانه‌هایشان بازگردند.



حادثه وحشتناک
عقربه‌های ساعت 12 نیمه شب 21 تیرماه سال جاری را نشان می‌داد و قطار باربری که حامل 35هزار لیتر گاز مایع بود، قصد داشت در ایستگاه راه‌آهن شهرری از ریلی به ریل دیگر جابه‌جا شود که یکی از واگن‌ها از ریل خارج شد. این حادثه زنگ خطر را به صدا درآورد و خیلی زود گروه حفاظت ایمنی راه‌آهن در جریان این واژگونی خطرناک قرار گرفتند.


با مخابره این حادثه و در حالی که احتمال بروز خطر برای ساکنان محله شهرک راه‌آهن وجود داشت ستاد بحران شهرری و تیمی از مأموران آتش‌ نشانی در محل حاضر شده و آتش‌نشانان به صورت آماده‌باش منطقه را زیرنظر گرفتند تا در صورت بروز آتش‌سوزی بتوانند آن را با سرعت زیادی مهار کنند. ستاد بحران در نخستین اقدام نسبت به ایمن کردن محل و وقوع هرگونه اتفاق تلخ‌تر در این واژگونی با مراجعه به خانه‌های شهرک راه‌آهن اقدام به تخلیه ساکنان این منطقه کردند.



بدین ترتیب با ایمن‌شدن منطقه و در حالی که محموله داخل واگن خالی نشده بود عملیات جابه‌جایی واگن واژگون شده کلید زده شد. نیروهای عملیاتی که نگران جابه‌جایی واگن واژگون شده با جرثقیل بودند در گام نخست اقدام به تخلیه مواد داخل واگن کرده سپس واگن را روی مسیر هدایت شده قرار دادند.


«عباس‌زاده» مسئول گروه رسانه راه‌آهن گفت: شنبه شب یکی از بوژی‌های واگن مخزن‌ دار باری هنگام جابه‌جایی واگن‌ها روی خطوط فرعی داخل ایستگاه شهرری خارج شد. پس از حضور مأموران فنی راه‌آهن به منظور پیشگیری و رعایت مسائل ایمنی و جلوگیری از هرگونه اتفاق، مأموران آتش‌نشانی و شرکت گاز در منطقه حاضر شدند.


عباس‌زاده افزود: این عملیات تا سحرگاه روز یکشنبه طول کشید و واگن خارج شده از ریل در مسیر قرار گرفت. این حادثه هیچ خسارت مالی و جانی به همراه نداشت.

۱۳۹۳/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...