نسخه چاپی

كارگردان «سنجد» پس از 10 سال فیلم می‌سازد

كارگردان سابق «سنجد» از ساخت جدیدترین فیلم سینمایی خود پس از 10 سال خبر داد.

به گزارش نما امیر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: «قصه‌ قصه‌ها» عنوان سینمایی عروسکی جدیدی است که اواسط تابستان سال جاری کلید می‌خورد.

وی افزود: «قصه‌ قصه‌ها» که نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده دارم، یک فیلم شاد، سر حال، نیمه موزیکال و کودکانه‌ی امروزی است، تلفیقی از عروسک و انسان است و بخش کوچکی از آن نیز انیمیشنی است. از آنجا که بیشترین لوکیشن این فیلم سینمایی در سطح شهر است، تقریبا پیش تولید بخش‌هایی از آن انجام شده است.

این کارگردان یادآور شد: «جوجه اردک من» اولین کار سینمایی من بود که در سال 82 اکران شد و اکنون نیز بعد از 10 سال «قصه‌ قصه‌ها» را به تهیه‌کنندگی امیر پورکیان برای اکران در سینماها می‌سازم.

وی درباره‌ داستان و کاراکترهای این سینمایی توضیح داد: «قصه‌ قصه‌ها» داستان یکسری عروسک است که در شهر با انسان‌ها زندگی می‌کنند و می‌خواهند به نوعی ابراز وجود کنند. این سینمایی دارای 10، 12 کاراکتر عروسکی است که ساختشان حدود یک ماه زمان خواهد برد، برای کاراکترهای واقعی‌مان هم قطعا از چهره‌های محبوب مردم و بچه‌ها استفاده خواهیم کرد.

فیضی در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود نیز با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انتقاد کرد: پیشنهاد می‌کنم اول سینمای کودک را راه‌اندازی کنند سپس جشنواره فیلم کودک برگزار کنند؛ به طوری که جشنواره بهانه‌ای برای فیلم‌های ساخته شده برای کودکان و نوجوانان باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر سال برای فیلم‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود جشنواره‌ای برگزار می‌کنند بدون اینکه این جشنواره خاصیتی داشته باشد و به روند فیلمسازی کمک کند. فیلم‌های کودکان و نوجوانان ما در نهایت مهجوریت اکران می‌شوند، تولید فیلم برای کودک و نوجوان یتیم واقع شده و به معنای واقعی طفلک شده است.

فیضی عنوان کرد: از همه‌ افراد برای فیلمسازی استفاده کنند و همه‌ی توجه‌ها فقط به پروژه‌ی «شهر موش‌ها» نباشد.

۱۳۹۳/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...