نسخه چاپی

نوبخت:

در پرونده 650 میلیون یورویی رانتی در كار نبود

سخنگوی دولت گفت: بعد از اینكه موضوع توافقنامه واردات ۶۰۰ میلیون یورو از نهاده‌های كشاورزی مطرح شد و عده‌ای آن را رانت تلقی كرده‌اند، موضوع در دیوان محاسبات مطرح شد.

به گزارش نما محمدباقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اینکه موضوع توافقنامه واردات 650 میلیون یورو از نهاده های کشاورزی مطرح شد و عده ای آن را رانت تلقی کرده اند، موضوع در دیوان محاسبات مطرح شد.

سخنگوی دولت افزود: دولت هم در این باره توضیح داد که رانتی در کار نبوده بلکه برای تسریع در واردات بدون دریافت وجهی کالای مورد نیاز وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات در دو مرحله به یک موضوع رسیدگی می کند ، اضافه کرد: در مرحله دادسرا ، دادستانی آن را رسیدگی می کند که اگر تخلف محرز شد آن را به هیئت های مستشاری می دهد و اگر در آن جا هم تصویب شد امکان رسیدگی در مراحل دیگر وجود دارد.

نوبخت گفت: روز گذشته دادستان نظر خود را ارائه کرد و متنی که در قرار دادستانی آمده این بود" هرچند روال ترخیص زودهنگام واردات برخلاف روشهای جاری بود (که البته ما هم به عنوان دولت قبول داریم که برای تسریع این کار انجام شد) و می تواند امتیاز ویژه ای برای واردکننده محسوب شود اما دادستان توضیح داد که هیچ سوء نیتی وجود نداشت ، این واردات به بازار کمک کرد و این اقدام ضرری را به بیت المال وارد نکرد.

نوبخت اظهار داشت : بنابراین دادستان تعلیق تعقیب را صادر کرد و یک سال فرصت داد که اگر شرکت های دیگر اعتراضی دارند آن را به شورای رقابت منعکس کنند.

وی افزود: البته از بعضی رسانه ها که به دنبال بیان واقعیت هستند و به درستی حکم دیوان محاسبات را منعکس کردند ،تشکر می کنیم اما یک تا دو رسانه که فقط قسمت اول مربوط به واردات خلاف رویه جاری و امتیاز ویژه را به عنوان مسئولیت قطعی این موضوع در دیوان محاسبات منعکس کردند ، جرم مرتکب شدند که قابل تعقیب است.

سخنگوی دولت گفت: دیوان محاسبات تخلف را تایید نکرد و به دادگاه نداد و تاکنون حتی یک سنت هم به آن شخص پرداخت نکردیم ، آن هم در این دولت که خود ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را هدایت می کند و به شدت به این مسائل حساس است ، چگونه از دولت انتظار می رود وقتی انبارها خالی است ، از روش های مختلف کالا را وارد نکند.

بررسی لایحه ای در دولت برای خروج از رکود

سخنگوی دولت گفت: جلسه امروز هیئت وزیران به بررسی راهکارهای مختلف و متنوع خروج از رکود اختصاص داشت و لایحه ای در دست بررسی است.

نوبخت افزود: دولت بعدازظهر امروز نیز برای بررسی مواد لایحه خروج از رکود، جلسه خواهد داشت.

وی گفت: درخصوص راهکارهای خروج از رکود برای تکمیل طرح های عمرانی، اعتباراتی اختصاص یافت.

نوبخت افزود: در این زمینه 527 میلیارد تومان برای اعتبارات طرح‌های عمرانی به ویژه طرح‌های استانی اختصاص یافت و برنامه‌ریزی شد که تا چند روز آینده بیش از 3000 میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی و تکمیل این طرح‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: اختصاص 8 میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های تأمین آب و تکمیل سدها به ویژه آب‌های مرزی تصویب شد.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه گذشته نیز علاوه بر این 527 میلیارد تومان، اعتباراتی برای طرح‌های ویژه و ضروری اختصاص داده شد که عبارت است از 4 و نیم میلیارد تومان برای تأمین آب در استان فارس، 70 میلیارد تومان برای تأمین آب در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان ایلام، 3 میلیارد و 800 میلیون تومان برای تأمین آب در مناطق عشایری و 26 میلیارد تومان برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در سواحل دریای خزر.

نوبخت گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار محصولات اساسی کشور که در الگوی کشت قرار دارند تصویب شد که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی اختصاص این اعتبارات را در کنار سایر اقدامات دولت در خروج از رکود مؤثر دانست و افزود: پیش بینی می شود رشد اقتصادی در سال 1393 مثبت باشد، با توجه به اینکه این رشد در سال‌های 1390 و 1391 منفی بود.

۱۳۹۳/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...