نسخه چاپی

افشای كمك كویتی ها به داعش

روزنامه آمریكایی "ورلد تریبون" با اشاره به گزارش های وزارت خزانه داری آمریكا مبنی بر كشف شبكه های كویتی حامی تروریست های داعش در عراق و سوریه، فاش كرد كه واشنگتن بار دیگر كویت را حامی مالی گروهك تروریستی داعش خواند.

به گزارش نما العالم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز نوشت، این روزنامه با اشاره به شناسایی سه نفر از حامیان مالی داعش در حوزه خلیج فارس از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نوشت: این وزارتخانه تاکید می کند که کویت مبالغ هنگفتی پول در اختیار تروریست های داعش در عراق و سوریه قرار داده است.

ورلد تریبون به نقل از "دیوید کوهن" وکیل خرانه داری آمریکا تصریح کرد: "ما و شرکای بین المللی مان از جمله دولت کویت نیازمند تلاش فوری و موثر برای مختل کردن کانال های تامین مالی تروریست ها هستیم".

به گفته مقام های آمریکایی سرمایه گذاران تشکیلات تروریستی القاعده از طریق اینترنت و تالارهای گفتگو درخواست کمک مالی می کنند و به تازگی دو تن از حامیان داعش به اسامی "شافی العجمی و حجاج العجمی" مورد شناسایی قرار گرفتند و مشخص شد که که این دو نفر کویتی و وابسته به تروریست های "جبهه النصره" و القاعده در سوریه هستند. همچنین شخص دیگری به نام عبدالرحمن العنزی بعنوان یکی از حامیان مالی داعش نیز شناسایی شد.

کوهن ادامه داد: شافی العجمی، حجاج العجمی و العنزی از طریق شبکه های اجتماعی کمک های مالی را جمع آوری و با استفاده از شبکه های مالی آن را در اختیار (تروریست های) در عراق و سوریه قرار می دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا با تاکید بر اینکه "العنزی" پیکارجویان(تروریست های) خارجی را از سوریه به عراق و همچنین از کویت به افغانستان منتقل می کند، اذعان کرد که این شخص از سال 2008 تاکنون اقدام به انتقال پول از کویت به سوریه کرده است.

۱۳۹۳/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...