نسخه چاپی

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر خبر داد

عدم گزارش بیماری‌های ابولا و كرونا در عربستان

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینكه تاكنون هیچ گزارشی از بیماری ابولا و كرونا در عربستان برای حج تمتع گزارش نشده است از برپایی درمانگاههای شبانه‌روزی ویژه بانوان و همچنین اجرای كامل طرح پزشك مجموعه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،سیدعلی مرعشی در حاشیه مراسم گردهمایی پزشکان مرکز پزشک حج و زیارت هلال احمردرباره آخرین وضعیت اعزام حجاج کشورمان و همچنین اقدامات پزشکی برای آنان اظهار داشت: هر سال قبل از اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع جلسه هماهنگی با پزشکان کاروانها برگزار می‌شود و این جلسه نیز آخرین نشست هماهنگی با پزشکان مجموعه‌ها است که به عنوان خط اول سلامت حجاج فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حج تمتع امسال ۲۸۰ پزشک مجموعه به همراه ۲۲۰ کادر درمانی بیمارستانی به حجاج کشورمان در مجموعه‌های مکه و مدینه ارائه خدمت درمانی می‌دهند.

مرعشی با اشاره به اینکه در حج تمتع امسال به ازاری هر ۷۰۰ ظاهر یک پزشک به کار گرفته می‌شود و در مجموع ۷ درمانگاه شبانه‌روزی ویژه بانوان نیز فعالیت خواهد داشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه حج تمتع سال ۹۳ از ۱۴شهریور شروع می‌شود و تیم‌های پزشکی این مرکز چند روز زودتر برای راه‌اندازی مراکز درمانی به مکه و مدینه اعزام می‌شوند گفت: در مکه ۶۰ مجموعه هتل و در مدینه ۲۷ مجموعه وجود دارد که در تمام این مجموعه‌ها پزشک مستقر میشوند.

وی درباره ارسال دارو برای حجاج کشورمان عنوان کرد: در حج تمتع امسال ۱۰۳ تن دارو برای ارائه خدمات دارویی به حجاج کشورمان در عربستان آماده شده است و از مناسک گذشته نیز داروی لازم برای حجاج ذخیره شده بود.

مرعشی با اشاره به اقدامات و طرح‌های جدید مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای حج تمتع سال ۹۳ گفت: در حج تمتع امسال استقرار پزشکان و برپایی درمانگاه های ویژه اختصاصی بانوان را داریم و بیمارستان این مرکزدر مدینه به محل جدید منتقل می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به طرح‌های جدید تحقیقاتی این مرکز در حج تمتع امسال اشاره کرد و گفت: براین اساس طرح تحقیقاتی جدید افزایش سیستم ایمنی و جلوگیری از بیماری حجاج را خواهیم داشت. همچنین طرح تونل هوای سرد برای جلوگیری از گرمازدگی حجاج را نیز که در مناسک گذشته وجود داشت را ادامه خواهیم داد.

مرعشی تصریح کرد: در حج تمتع امسال نواقص پزشکان مجموعه را برطرف می‌کنیم تا بتوانیم به طور کامل طرح پزشکان مجموعه را برای حجاج کشورمان به اجرا درآوریم.

وی درباره بیماری کرونا ویروس و ابولا در عربستان عنوان کرد: بیماری ابولا در عربستان گزارش نشده است و از ۱۹ تیرماه نیز هیچ بیماری کرونا ویروس جدید نیز مشاهده نشده است.

مرعشی در توصیه‌ای به حجاج کشورمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد از حجاج به دیابت و ۲۰ درصد به فشار خود مبتلا هستند توصیه اکید می‌شود بیماران به مقدار ۲۵ روز برای این سفر معنوی داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند.

۱۳۹۳/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...