نسخه چاپی

فرمول كامل رقابت های والیبال قهرمانی جهان

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از هشتم شهریورماه آغاز می شود و به مدت 23 روز در هفت شهر لهستان پیگیری خواهد شد.

به گزارش نما، دور مقدماتي اين رقابت ها به مدت 9 روز در چهار شهر لهستان پيگيري مي شود که 24 تيم شرکت کننده در چهار گروه 6 تيمي با يکديگر رقابت خواهند کرد. در پايان دور مقدماتي از هر گروه چهار تيم برتر به مرحله دوم صعود مي کنند.
[فرمول کامل رقابت هاي واليبال قهرماني جهان]
تيم هاي شرکت کننده پس از پايان دور مقدماتي دو روز استراحت خواهند کرد و رقابت هاي مرحله دوم قهرماني جهان از چهارشنبه 19 شهريور در دو گروه E و F پيگيري خواهد شد که به مدت شش روز ادامه خواهد داشت. در اين مرحله هشت تيم برتر گروه هاي اول و چهارم گروه E و هشت تيم برتر دو گروه دوم و سوم گروه F را تشکيل مي دهند.

در اين مرحله تيم هاي که در مرحله نخست با يکديگر بازي داشتند، نتيجه همان بازي برايشان محسوب مي شود. بنابر اين تيم هاي صعود کننده در اين مرحله تنها چهار بازي خواهند داشت.

در پايان مرحله دوم از هر گروه سه تيم برتر به مرحله سوم صعود مي کنند تا شش تيم برتر اين رقابت را مشخص کنند. اين شش تيم نيز مسابقات خود را در دو گروه G و H پيگيري مي کنند. تيم هاي اول و دوم هر گروه به مرحله نيمه نهايي صعود مي کنند و تيم هاي سوم دو گروه نيز براي مقام هاي پنجم و ششم جهان با يکديگر در مرحله نيمه نهاي مسابقه مي دهند.

تيم هاي اول و دوم گروه هاي G و H در مرحله نيمه نهايي به صورت ضربدري با يکديگر مسابقه مي دهند تا تيم هاي پيروز اين مرحله به ديدار نهايي و تيم هاي بازنده به ديدار رده بندي صعود کنند.

مرحله نهايي مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان سال 2014 روز يکشنبه 30 شهريورماه برگزار خواهد شد تا تيم هاي اول تا چهارم اين رقابت ها مشخص شوند. رده بندي تيم هاي هفتم تا بيست و چهارم جهان نيز بر اساس عملکرد تيم هاي در مراحلي قبلي مشخص و در پايان مسابقات اعلام مي شود.

۱۳۹۳/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...