نسخه چاپی

تغییر نحوه استفاده از اینترنت Wi Fi در روسیه

نخست وزیر روسیه دستور العمل جدید دولت این كشور درباره نحوه استفاده كاربران اینترنت از شبكه‌های Wi Fi در مكان های عمومی را امضا كرد.

به گزارش نما به نقل از سایبربان، دیمیتری مدودف پس از امضای این دستور العمل، عنوان کرد که استفاده از شبکه Wi Fi در مناطق عمومی بصورت ناشناس ممنوع می باشد. دلیل این ممنوعیت توجه هر چه بیشتر به مسائل امنیتی و حفظت از کاربران در هنگام اتصال به اینترنت بیان شده است.

بر اساس این دستور العمل، آن دسته از کاربران اینترنت که قصد دارند به شبکه‌های Wi Fi عمومی متصل شوند باید اطلاعات مربوط به گذرنامه خود را هنگام اتصال به این شبکه‌ها وارد نمایند.

بدین ترتیب ارائه دهندگان خدمات Wi Fi موظف هستند نام و نام خانوادگی و همچنین اطلاعات مربوط به گذرنامه استفاده کنندگان از این شبکه ها را ذخیره و به مدت شش ماه نگهداری کنند. از دیگر اطلاعاتی که توسط ارائه دهندگان این خدمات ذخیره می شود، مدت اتصال افراد به شبکه است.

دولت روسیه همواره در تلاش است تا با برقراری امنیت هر چه بیشتر در این کشور، مانع جاسوسی های داخلی و خارجی از کاربران روس شود. چندی پیش هم در خبرها اعلام شد که دولت این کشور از محققان امنیتی خود خواسته تا تمام تلاش خود را برای به ‌دست آوردن اطلاعات کاربران شبکه‌ Tor به کار بگیرند، و البته تنها کارشناسانی با ملیت روسی حق شرکت در این چالش را دارا می باشند.

۱۳۹۳/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...