نسخه چاپی

جنبش جهاد اسلامی: تا ساعات دیگر درباره آتش‌بس به توافق می‌رسیم

عضو رهبری جنبش «جهاد اسلامی» در فلسطین اعلام كرد تا ساعاتی دیگر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی درباره آتش‌بس در نوار غزه به توافق خواهند رسید.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، «خالد البطش» عضو رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اواخر دیشب اعلام کرد، «پیش‌بینی می‌شود ساعات آینده شاهد اعلام آتش‌بس بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر باشد.»

البطش که از اعضای هیئت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره است، به رادیوی محلی «صدای قدس» در نوار غزه گفت: «آتش‌بس براساس تفاهمات 2012 و طرح مصری و بازسازی غزه و گسترش مساحت شکار خواهد بود.»

از سوی دیگر، «اسامه حمدان» از اعضای برجسته جنبش مقاومت «حماس» با اشاره به تحرکات «قوی» برای اعلام آتش‌بس در غزه، تأکید کرد، تاکنون توافقی حاصل نشده است و در انتظار اعلام هرگونه توافقی احتمالی توسط وزارت خارجه مصر است.

طبق آخرین آمار ارائه شده وزارت بهداشت فلسطین، جنگ وحشیانه و بی‌وقفه رژیم صهیونیستی در نوار از هفتم ژوئیه غزه تاکنون 2121 شهید و بیش از 10864 مجروح داشته است.

رژیم صهیونیستی ، عصر سه‌شنبه گذشته زمانی‌که مذاکرات آتش‌بس در قاهره به نتیجه‌ای نرسید، حملات هوایی خود علیه نوار غزه را از سرگرفت. با وجود ادامه تلاش‌های جامعه جهانی و مصر برای دستیابی به آتش‌بس طولانی مدت در نوار غزه، مطالبات طرفین فلسطینی و اسرائیلی از هم دور است و هر دو طرف بر تحقق آنها تأکید دارد.

حماس اعلام کرده است هرگونه تلاشی را که مطالبات فلسطینیان مبنی بر ایجاد بندر دریایی و فرودگاه و رفع محاصره نوار غزه را تضمین کند، بررسی می‌کند.

۱۳۹۳/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...