نسخه چاپی

۲ شرط اعطای تسهیلات بانكی به تولیدكنندگان بدهكار

معاون امور صنایع وزیر صنعت تعیین تكلیف بدهی بانكی با پرداخت بخشی از تسهیلات و توافق با بانك درباره میزان و نحوه پرداخت تسهیلات مطابق برنامه جریان نقدینگی واحدهای تولیدی را دو شرط اعطای وام به تولیدكنندگان بدهكار اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، محسن صالحی نیا درباره تدبیر دولت برای حل مشکل پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی بدهکار، اظهار داشت: باید بدهکاران اگر توان بازپرداخت ندارند، بدهی خود را تعیین تکلیف کنند، برای تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی هم راهکارهای مختلف و علمی وجود دارد به عنوان نمونه تولیدکنندگان می‌توانند با پرداخت بخشی از بدهی و یا بخشودگی جرایم براساس امکان سنجی آنها از سوی بانک ها نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اصولاً پرداخت تسهیلات باید دو قاعده را طی کند تا امکان پرداخت داشته باشند، افزود: نخست متقاضیان باید بدهی تعیین تکلیف نشده نداشته باشد، دوم آنکه بانک و واحد تولیدی درباره میزان و چگونگی ارائه تسهیلات مطابق برنامه جریان نقدینگی واحدها به توافق رسیده باشند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت در پاسخ به این پرسش که تکلیف واحدهایی که امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود را ندارند چه خواهد شد، گفت: بر هر حال واحدهای تولیدی باید برنامه ای برای بازپرداخت تسهیلات داشته باشند، در غیر این صورت باید از روش هایی برای احیاء نقدینگی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه سهامداران واحدهای تولیدی می توانند نقدینگی مجدد تزریق کند یا صاحبان صنایع اموال مازاد خود را به فروش برسانند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: البته وزارت صنعت هم جلسات مختلفی را با واحدهای تولیدی و بانک ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات برگزار می‌کند.

۱۳۹۳/۶/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...