نسخه چاپی

۴ نفر از هر ۵ زن به خریدكردن اعتیاد دارند

با توجه به اینكه از هر ۵ زن، ۴ زن به خرید كردن اعتیاد دارند. پژوهشگران آمریكایی دریافتند كه یك داروی مورد استفاده در درمان بیماری آلزایمر چه بسا می‌تواند به درمان معتادان به خرید كمك كند.

فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: پژوهشگران دانشگاه مینسوتا دریافتند: معتادان به خرید که داروی ویژه درمان آلزایمر را در جریان آزمایشها مصرف کردند، ساعات کمتری را در خرید گذارنده و پول کمتری خرج کردند.

بر پایه این گزارش، ۴ زن از مجموع هر پنج زن از مشکل اعتیاد به خرید رنج می‌برند و این مشکل فقط در عدم کنترل تمایل خودشان برای خرید نیست بلکه آنها اشیائی می‌خرند که نیازی به آن ندارند.

روانشناسان داروی موسوم به ممانتین را آزمایش کردند که به عنوان داروی جلوگیری از وخامت حال بیماران آلزایمر از متوسط به حاد شناخته شده است.

این آزمایش های کلینیکی بعد از ۸ هفته نشان داد زمانی را که زنان و مردان مصرف کننده این دارو در خرید گذارند همراه با پولی که خرج کردند، کاهش یافته است.

بر پایه این گزارش، علایم مشکل به طور کلی به نصف کاهش یافت و عملکرد مغز در ارتباط با تمایل، ایده ها و رفتار بهبود یافت.

اعتیاد به خرید بر خلاف اعتیاد به مواد مخدر خیلی شناخته شده نیست و در سطح جامعه کمتری به آن پرداخته می‌شود.

در این تیپ شخصیتی اصلاً بحث نیاز و ضرورت‌های زندگی مطرح نیست بلکه بحث نیاز درونی است؛ نیازی که به صورت غیرمنطقی و نامعقولی فرد را وادار به خرید می‌کند.

۱۳۹۱/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...