نسخه چاپی

همه چيز در زمين مشخص شد!

شروع طوفانی شاگردان ولاسكو

عکس خبري -شروع طوفاني شاگردان ولاسکو

تیم ملی والیبال در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیك به راحتی از سد كره‌جنوبی گذشت.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، تیم ملی والیبال امروز نخستین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک را برابر کره‌جنوبی برگزار کرد و توانست با حساب 3 بر صفر یک پیروزی ارزشمند را برابر چشم‌بادامی‌ها کسب کند.

با این پیروزی حرف‌های ولاسکو مبنی بر اینکه همه چیز در زمین مسابقه مشخص خواهد شد که در واکنش به صحبت‌های پارک‌ کی‌وون انجام شده بود، تحقق پیدا کرد و شاگردان ولاسکو به خوبی توانستند حرف‌های خود را در زمین مسابقه بزنند.

در گیم نخست این بازی شاگردان پارک‌ کی‌وون که پیش از بازی حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده بود حرفی برای گفتن نداشتند و ملی‌پوشان ایران با درخشش جوانانی همچون قائمی توانستند حریف خود را غافلگیر کنند. فرهاد قائمی که ولاسکو به وی اعتماد کرده و در ترکیب قرار گرفته بود عملکرد بسیار خوبی داشت و با زدن سرویس‌های دقیق کار را برای دریافت اول کره‌ سخت می‌کرد و در ادامه ملی‌پوشان ایران با پاس‌های مناسب معروف حملات خود را به امتیاز تبدیل می‌کردند تا این گیم با حساب 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کند. اختلاف امتیاز در این گیم در مواقعی از بازی به 10 هم می‌رسید. هرچند که این گیم را تیم ایران با اختلاف پیروز شد، اما ظاهرا ولاسکو از عملکرد برخی بازیکنان رضایت نداشت و تذکراتی را به مهدوی می‌داد.

گیم دوم را هم تیم ایران بهتر آغاز کرد؛ کره‌ای‌ها بسیار دست پاچه بازی می‌کردند و شاگردان ولاسکو به خوبی از این شرایط استفاده می‌کردند. در این گیم هم نمی‌شد به راحتی از سرویس‌های غفور و دفاع‌های مناسب موسوی عبور کرد. اختلاف امتیاز موجب شده بود تا والیبالیست‌های ایران بازی راحتی از خود به نمایش بگذارند. تعویض‌های متوالی پارک هم نتوانست دردی از کره دوا کند و بازهم شاهد پیروزی قاطع ایران برابر کره بودیم. گیم دوم را شاگردان ولاسکو با حساب 25 بر 18 به سود خود رقم زدند تا پارک که استاد حاشیه‌سازی است برخلاف گذشته تنها سکوت کند و حرفی برای گفتن نداشته باشد.

گیم سوم هم با برتری ایران آغاز شد؛ کره‌ای ها به قدری از نحوه بازی خود ناراحت بودند که در گیم سوم یک امتیاز ارنج به تیم ایران دادند. در امتیاز 6 بر 2 به سود ایران، باز هم پارک درخواست وقت استراحت کرد، اما در ادامه بازهم این شاگردان ولاسکو بودند که بهتری بازی کردند و موفق شدند با کسب امتیاز 8 بر 4 به وقت استراحت فنی اول بروند. پاس‌های سرعتی معروف برای نادی و ضربه‌های تمام کنندی کاپیتان نادی موجب می‌شد تا اختلاف امتیاز بازهم بیشتر از گذشته شود. دفاع روی تور ایران که معمولا با 3 بازیکن انجام می‌شد مهاجمان تیم کره را عصبی کرده بود. تعویض‌های متوالی برای کره هم راه به جایی نبرد، چراکه شاگردان ولاسکو با برنامه و منظم بازی می‌کردند. رسیدن به امتیاز 16 بر 8 به سود ایران تیم‌ها را به وقت استراحت فنی دوم برد. قرا و مهدوی در امتیاز 17 برای تیم ایران وارد میدان شدند، اما قرا بازهم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و با از دست دادن 2 امتیاز متوالی ولاسکو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت کند. در گیم سوم ولاسکو وقتی از پیروزی تیمش تقریبا مطمئن شد به بازیکنانی مانند فیاضی، مهدوی و قرا هم میدان داد تا با شرایط مسابقات آشنا شوند. در پایان این گیم با حساب 25 بر 16 به سود تیم ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان ولاسکو مسابقات را طوفانی آغاز کنند.

پارک کی‌وون پس از شکست از ایران در مسابقات آسیایی اعلام کرده بود که در رقابت‌های انتخابی المپیک از ایران انتقام خواهد گرفت، اما بازهم در حسرت غلبه بر ایران ماند.

دیدار بعدی تیم ایران فردا از ساعت 9:30 برابر چین برگزار خواهد شد.

۱۳۹۱/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...