نسخه چاپی

درگیری ها در شمال لبنان مجددا آغاز شد

مناطق شمالی لبنان از جمله منطقه 'جبل محسن' طرابلس و شهر عكار كه به دنبال درگیری های دو هفته اخیر، چند روزی آرام شده بودند، از شب گذشته مجددا صحنه درگیری های مسلحانه شدند.

به گزارش ایرنا، بامداد امروز ( جمعه) منطقه علوی نشین 'جبل محسن' در شهر شمالی طرابلس هدف تیر اندازی تعدادی تك تیرانداز قرار گرفت و تعداد چهار قبضه خمپاره نیز به سوی این منطقه شلیك شد.

این درگیری ها كه در ابتدا در خط تماس این منطقه با دیگر مناطق آغاز شد، رفته رفته به مناطق دیگر از جمله 'شعرانی'، 'البقار'، و 'حاره البرانیه' نیز رسید و حجم آتش در این مناطق بسیار گسترده شد.

این تنش های شدید كه سبب شد سنگرهای خیابانی در مناطق حاشیه ای جبل محسن مجددا ایجاد شوند، نشان از آمادگی برای درگیری های طولانی مدت دارد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، 'یحیی محمد طفیلی' كه از ساكنان منطقه عرسال بوده، نیز در مناطق مرزی لبنان با سوریه ربوده شده است.

این خبرگزاری همچنین اعلام كرده كه مسیر بین المللی میان سوریه و لبنان در مناطق مرزی 'عبودیه' تا 'دبوسیه' در نزدیكی شهر 'عكار' توسط برخی اهالی منطقه در اعتراض به دستگیری

'محمد یاسین مرعبی' و 'مهدی حمدان' مسدود شده است.

'نضال طعمه' نماینده مجلس لبنان و از مخالفان دولت فعلی این كشور نیز از رییس جمهوری لبنان خواسته كه با احضار سفیر سوریه به وی اعلام كند كه حضورش در لبنان مورد رضایت لبنانی ها نبوده و لازم است كه از دولت متبوعش بخواهد كه هر چه سریعتر این افراد را كه به گفته وی 'ربوده شده اند'، آزاد شوند.

تلویزیون لبنان نیز گزارش داد كه نیروهای ارتش سوریه در نزدیكی منطقه مرزی دبوسیه حضور یافته و به نوشته روزنامه 'النهار' از ورود 50 سوری كه به شكل غیر قانونی تلاش می كردند وارد لبنان شوند، جلوگیری به عمل آورده اند.

۱۳۹۱/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...