نسخه چاپی

ورود بیشترین كالای قاچاق از مرزهای غربی و جنوب

رئیس پلیس مباره با قاچاق كالا و ارزگفت: قاچاق كالا از مبادی رسمی وجود دارد اما این دلیل نمی‌شود كه بگوییم كارمندان گمرك در قاچاق كالا دست دارند.

به گزارش نما، سردار فتح الله زمانیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: امکان دارد بخشی از سیستم گمرک دچار مشکل باشد و در برخی نقاط افرادی در این رابطه فعالیت کنند. بیشترین تخلف در مبادی رسمی اظهار خلاف و کم اظهاری کالا است.

وی ادامه داد: حجم زیاد کالاها در گمرک باعث می‌شود که گاهی مواقع دقت کاهش یابد و در این میان اجناسی به صورت قاچاق وارد شوند. در بندر شهید رجایی روزانه هزاران کانتینر جابجا می‌شود که کنترل تمامی آنها سخت است.

رئیس پلیس مباره با قاچاق کالا و ارز در مورد کنترل گلوگاه های قاچاق گفت: وقتی می گوییم قاچاق یعنی که جنسی از آن سوی مرز وارد کشور شده است. با توجه به این که مرزهای کشور بسیار گسترده و جغرافیایی جرم وسیع است کنترل تمام گلوگاه ها سخت است. بیشترین کالای قاچاق از مرزهای غربی و جنوب وارد می‌شود .با توجه به مرز آبی و سواحل جنوب استعداد ورود و خروج کالای قاچاق از این مناطق وجود دارد.

به گفته زمانیان، پلیس نمی تواند همه مسیر دریا را کنترل کند اگرچه برخی جزایر مثل قشم و کیش در حال رصد و کنترل هستند و در حوزه مرزبانی و دریابانی نیز گلوگاه ها کنترل می‌شوند.

وی با اعلام این که کنترل تمامی مرزها نیاز به امکانات و تجهیزات مدرن دارد افزود: برای کنترل مبادی رسمی نیاز به تجهیزات مدرن و الکترونیکی است تا بتوان کالاهای قاچاق را در مبادی رسمی کشف کرد.

زمانیان در مورد قاچاق کالا از طریق ترانزیت گفت: خوشبختانه با راه اندازی سامانه کنترل و استعلام میزان بار قاچاق از راه ترانزیت کاهش یافته است و پلیس به راحتی می تواند با یک پیامک استعلام های لازم را از گمرک انجام دهد.


۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...