نسخه چاپی

رابطه‌ام با كروش مانند دو برادر است

بازیكنان، فدراسیون، مقامات كشور و جامعه در این میان نقش دارند. حداقل نتایج ایران در جام جهانی نشان می‌دهد كه تیم ملی خوب كار كرده است.

به گزارش نما، در نظر سنجی یک برنامه تلویزیونی در مورد موافقت با ماندن کروش، ۸۸ درصد مردم به ماندن او رای دادند. ۱۲ درصد هم مسلما موافق این موضوع نبودند که در چنین شرایطی عادی است و تایید می‌کند که انسان‌ها همه بی‌نقص نیستند. حمایت تیم از بیرون بسیار مهم است.



شما نزدیک‌ترین فرد به کارلوس کروش در ایران هستید. آیا فکر می‌کنید او برای امضای قرارداد به ایران بازخواهد گشت؟

برای بازگشت او باید فدراسیون فوتبال هم تصمیم بگیرد چراکه کروش برای این کار مشتاق است. تصورم این است که تا پایان هفته جاری توافق دو طرف حاصل شده و قرارداد امضا شود.

گفته شده که وزیر ورزش از جمله مخالفان این قرارداد است؟

هیچ کس کامل نیست. در نظر سنجی یک برنامه تلویزیونی در مورد موافقت با ماندن کروش، ۸۸ درصد مردم به ماندن او رای دادند. ۱۲ درصد هم مسلما موافق این موضوع نبودند که در چنین شرایطی عادی است و تایید می‌کند که انسان‌ها همه بی‌نقص نیستند. حمایت تیم از بیرون بسیار مهم است. بازیکنان، فدراسیون، مقامات کشور و جامعه در این میان نقش دارند. حداقل نتایج ایران در جام جهانی نشان می‌دهد که تیم ملی خوب کار کرده است.

پیشنهاد مربیگری تیم ملی را در صورت نیامدن کروش قبول می‌کنید؟

خیر، به چنین چیزی فکر نمی‌کنم. اینجا آمدم که تمرکزم روی تیم المپیک باشد. اگر از من بپرسید دوست دارید چه کسی سرمربی تیم ملی شود من پاسخ می‌دهم که دوست دارم کروش سرمربی تیم ملی ایران باشد. من و کروش خارج از رابطه درون زمین، دوستی خارج از زمین هم داریم و ترجیح می‌دهم در کنار هم و در تعامل با هم باشیم. آرزوی من این است که کروش بازگردد، چون زمان در حال گذر است و نباید وقت را بیش از این هدر داد.

با کروش می‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم؟

بله، البته می‌دانید که جام ملت‌های آسیا در استرالیا برگزار می‌شود و بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و در خانه خود قدرتمند خواهند بود. ایران هم یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و کره جنوبی و ژاپن هم به همراه استرالیا حریفان جدی ایران خواهند بود. عربستان از ایران قدرتمندتر نیست و قطر هم متوسط است. در واقع استرالیا شانس دارد به دلیل آنکه میزبان است. کره جنوبی چندان هم قدرت گذشته را ندارد چراکه من در این کشور کار کردم و همواره فوتبال آنها را پیگیری می‌کنم و بازیکنانشان را می‌شناسم اما به هر حال این ۲ تیم به همراه ایران و ژاپن، ۴ شانس قهرمانی در جام ملت‌ها هستند. نکته اینجاست که زمان کوتاه است و باید تیم جام جهانی برزیل را فراموش کرد. ایران با یک نسل و خون تازه در جام ملت‌ها موفق‌تر خواهد بود.

درباره کروش می‌گویند او بیشتر از مربیگری به تجارت فکر می‌کند و به جزیره‌ای که در موزامبیک دارد!

اینطورها هم که می‌گویند نیست. او یا هر مربی دیگری حق دارند خارج از فوتبال هم مثل هر انسانی برای زندگی بهتر تلاش کنند اما کروش یک عاشق فوتبال است و فوتبال برای او مهم‌تر از هر چیز دیگری است. او برای تیم ملی ایران می‌جنگد، در دیدار برگشت ایران و کره جنوبی شاهد بودید که وقتی سرمربی کره جنوبی آن حرف‌های نامطلوب را زد کروش با او جنگید. زندگی فقط فوتبال نیست و او هم حق دارد زندگی خودش را داشته باشد. با این حال باز هم می‌گویم عشق او فوتبال است و وقتی پای فوتبال در میان باشد کروش بسیار عمیق به آن نگاه می‌کند و حتی دقتش در کار از من هم بیشتر است. کروش تاجر نیست و اگر اینگونه بود اکنون برای مربیگری در ایران نبود، پس او یک مربی است نه تاجر.

عده‌ای معتقدند رییس واقعی فدراسیون فوتبال ایران کروش است؟!

نمی‌دانم. مرجع اصلی فوتبال ایران، فدراسیون است البته اگر منظور شما برنامه‌ریزی است، کروش در این مورد بسیار توانمند است.

رابطه شما با مانوئل ژوزه سرمربی سابق پرسپولیس و دشمن شماره کروش چگونه بود؟

من ژوزه را از گذشته دور می‌شناسم. زمانی که در مصر مربی الزمالک بودم و او مربی الاهلی بود، برای ناهار یا شام با هم بیرون می‌رفتیم، آن وقت مصری‌ها ما را نشان می‌دادند و می‌گفتند نگاه کنید مربیان الزمالک و الاهلی با هم غذا می‌خورند. من دلیل مشکل میان ژوزه و کروش را می‌دانم. برای فوتبال پرتغال خوب نبود که دو مربی کشور اینگونه با هم اختلاف پیدا کنند اما این مشکل مربوط به گذشته است و به تیم ملی یا پرسپولیس باز نمی‌گردد. مساله‌ای است که زمان آن گذشته و بهتر است بین دو طرف حل شود تا در رسانه‌ها.

ذهنیت شما نسبت مربیان پرتغالی مانند ژوزه یا تونی اولیویرا که در ایران کار کردند، چیست؟

من و تونی زمانی در تیم ملی دستیار کارلوس کروش بودیم و با هم کار کردیم. تونی نسبت به ژوزه روشنفکرتر است. البته گفتم که رابطه من با کروش مانند دو برادر است و همین رابطه را هم با ژوزه داشتم هرچند کمتر با او حرف می‌زنم. در حال حاضر ژوزه و تونی مشغول کار نیستند و کارشناس تلویزیونی هستند.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...