نسخه چاپی

بزودی عملیات موصل از 6 محور آغاز می‌شود

"هادی العامری" رئیس سازمان بدر و وزیر حمل و نقل عراق ، همكاری ایران با عراق را در چارچوب كمك‌های بین المللی دانست و این سوال را مطرح كرد كه چرا دریافت كمك از دیگر كشورها ی جهان حلال است اما دریافت كمك از یك كشور همسایه حرام؟

به گزارش نما، "هادی العامری" رئیس سازمان بدر و وزیر حمل و نقل عراق در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: به زودی عملیات پاکسازی استان موصل با همکاری نیروهای ارتش عراق ، نیروهای مردمی داوطلب و پیشمرگان کُرد آغاز خواهد شد و از ٦ محور مختلف وارد استان موصل خواهیم شد. العامری به شکست های اخیر گروهک تروریستی تکفیری داعش اشاره کرد و گفت: شکست خفت بار آنها در همه مناطق جنگی شروع شده و نیروهای ارتش در حال پیشروی هستند.

وی پیشنهاد کرد که شهر امرلی به نماد صبر و مقاومت ملت عراق در برابر گروههای تروریستی تبدیل شود ، زیرا این شهر نزدیک به ٧٥ روز با چنگ و دندان بدون آذوقه و مواد ‌غذایی و با کلاشینکف در مقابل تروریست‌های تا دندان مسلح داعش مقاومت کردند و اجازه ندادند افراد وابسته به این تروریست ها وارد شهر شوند. رئیس سازمان بدر بر لزوم اتحاد نیروهای امنیتی کُرد و ارتش عراق اشاره کرد و گفت: اتحاد کُردها و شیعیان و اهل تسنن هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری لازم است ؛ الحمدالله این اتحاد وجود دارد و پیشروی های اخیر نیز مرهون یکدلی مردم عراق است.

العامری که به همراه پسر خود در جبهه های مقدم با تروریست های داعش در حال نبرد است، گفت: داعش درس بزرگی به عراقی ها داد آن هم این بود که همیشه باید در مقابل دشمنان متحد باشند.

وزیر حمل و نقل عراق کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق را در چارچوب کمک های بین المللی دانست و افزود: برخی از رسانه‌های عربی با همکاری کشورهای منطقه دائما این را تکرار می‌کنند که نیروهای ایرانی به عراق در مبارزه داعش کمک می‌کنند ، به نظرم من این ننگ نیست بلکه کمک ایران به عراق در مبارزه با گروههای تروریستی یک افتخار است و نشان می‌دهد این کشور همواره در جبهه جنگ با تروریست هاست، در ثانی عراق هم اکنون از همه کشورهای جهان از آمریکا، انگلیس ، آلمان و فرانسه گرفته تا بلغارستان و اوکراین کمک نظامی دریافت می‌کند ؛ چرا دریافت کمک از این کشورها حلال است و دریافت کمک از یک کشور همسایه حرام؟

العامری ابراز امیدواری کرد، تشکیل دولت آینده عراق بتواند فرایند پاکسازی همه گروههای تروریستی از خاک کشور را تسریع کند.

۱۳۹۳/۶/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...