نسخه چاپی

تولید 12قلم داروی نوتركیب در كشور تا پایان سال

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت گفت: درحال حاضر 18 قلم داروی نوتركیب و بیوتكنولوژی در كشور تولید می‌شود كه تا پایان سال 12 قلم دیگر به این تعداد افزوده شده و در خط تولید داخلی قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر دیناروند در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندکان است گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان بسیار جدی گرفته شده است و ما در زمینه تولید داروهایی با فن آوری پیشرفته جزو کشورهای پیشگام هستیم.

وی با اشاره به اینکه درعرصه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی نیز وضعیت مطلوبی داریم اظهار داشت: ما همواره در صنایع غذایی و داروسازی و پزشکی بایستی به فراتراز مرزها بیندیشیم و وزارت بهداشت نیز با تمام توان و امکانات این آمادگی را دارد که از فعالان در این زمینه ها حمایت کند.

وی همچینین یادآور شد امسال درحوزه دارویی یک آرامش منطقی و پایدار در کشور ایجاد شده و باوجود کاهش 30 درصدی واردات دارو ، مردم احساس کمبود دارو را نیز ندارند و تورم در زمینه قیمت داروها 50درصد کمتر از تورم در سایر زمینه ها است.

دکتر دیناروند در ادامه افزود: تبریز قطب جدی صنعت غذا و دارو و پزشکی کشور است و مردم این خطه تولید کننده و صادر کننده هستند و بیش از اینکه مصرف کننده باشند بار دیگر بخش های کشور را بردوش می کشند.

گفتنی است همزمان با افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز، از دو داروی آمپول اسید لوکوفولین داروی درمان کم خونی در بیماران مبتلا به سرطان و کپسول شارک کارتیلاژ مورد استفاده در بیماریهای التهابی مفاصل بعنوان مکمل و همچنین تخت بیمار آتریا متعلق به شرکت سینا احمدآریا باحضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دیگر مسئولین رونمایی شد.

بر اساس این گزارش ، دکتر محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز درمراسم آغاز به کار چهاردهیمن نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در تبریز با تبریک دهه کرامت و تقدیر از حضور دکترجبارزاده استاندارآذربایجان شرقی و دکتر دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا ودارو و دست اندرکاران برپایی نمایشگاه ،گفت: ما خود را متولی هرچه که مربوط به سلامت باشد می دانیم و مطمئنا نمایشگاه بهترین محل و فضا برای نمود فعالیت ها در حوزه سلامت و افزایش سطح آگاهی چه برای تولید کنندگان و چه برای عرضه کنندگان محصولات سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین بااشاره به اینکه نمایشگاه ها فرصتی برای ایجاد ایده های جدید در عرصه سلامت است حمایت جدی این دانشگاه از برگزاری چنین نمایشگاهایی را اعلام کرد.

۱۳۹۳/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...