نسخه چاپی

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما :

دولت خودش را مدیون كسی نداند بلكه باید بدهكار شایسته سالاری باشد

عکس خبري -دولت خودش را مديون کسي نداند بلکه بايد بدهکار شايسته سالاري باشد

عبدالوحید فیاضی گفت: دولت یازدهم نباید خودش را مدیون كسی بداند بلكه باید بدهكار شایسته سالاری باشد.

به گزارش نما ، سال گذشته و در آغاز شروع به کار دولت یازدهم محمدعلی نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد و زمانی که رای نیاورد به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مشغول به کار شد و حال پس از استعفا از مسئولیت قبلی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی معرفی شده است و امروز او در قامت سرپرست وزارت علوم جایگرین فرجی دانا شده است موضوع مهمی که در اینجا مطرح است تخصصی بودن پست های مختلفی است که محمد علی نجفی در طی یکسال گذشته بر عهده داشته است سوال اینجاست که آموزش و پرورش با گردشگری و با ستاد اقتصادی دولت چه سنخیتی دارد؟ آیا هیچ فرد دیگری توان قبول مسئولیت ندارد؟،گویا رئیس جمهور محترم و دولت یازدهم یک صندلی به آقای نجفی بدهکار است و بنا دارد بدون درنظر گرفتن توانایی و تخصص، صرفا بدهی خود را به ایشان پرداخت کند! اما آیا واقعا مردم نیز به آقای نجفی بدهکار هستند؟ بدیهی است که مردم هیچگاه مدیون هیچ جناح و فردی نبوده اند و اگر دولت محترم بنا دارد تا به یک گروه و فرد خاص لطف کند؛ این حاتم بخشی ها نباید به سرنوشت مردم و مدیریت کشور لطمه ای وارد کند.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مهترین ویژگی وزیر علوم در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مهمترین شاخصه یک وزیر در جمهوری اسلامی برای دستگاه مهمی مانندی وزارتخانه علوم و فناوری علمی بودن و دینی بودن او است که بتواند هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را تامین کند، دانشگاه مبدا تحولات است اگر قرار باشد در جامعه تحولی صورت بگیرد قطعا از طریق دانشگاه خواهد بود ، باید کسی در راس امور دانشگاهی باشد که با فکری درست و برخاسته از ارزشهای اسلامی برای دانشگاهیان تصمیم بگیرد ، باید این فرد دانشگاه را تبدیل به یک مرکز بزرگ علمی و دینی برای دانش آموختگان کند ولایت مداری و سابقه علمی مرتبط با حوزه تخصصی از ویژگی های مهم دیگر وزیر پیشنهادی علوم باید باشد.
نماینده مردم نور و محمودآباد ادامه داد : مهرماه و شروع سال تحصیلی نزدیک است و ما دوست نداریم مانند سال گذشته وزارت علوم با یک سرپرست کار خود را شروع کند ، ما علاقه داریم فضای رو به رشد علم که در این چند سال اخیر رشد قابل توجهی را داشت و ما شاهد پشرفتهای بزرگی در حوزه پزشکی و سایر رشته های علمی بودیم کند نشود ، امیدوارم از وجود نخبگان علمی در سطوح مختلف دانشگاهی بیشترین استفاده شود .
وی افزود : باید فردی که به مجلس برای وزارت علوم معرفی می شود بیشترین تعامل را با نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش مجلس داشته باشد و رهاوردی که این فرد باید در نظر داشته باشد تبدیل نکردن فضای دانشگاه به باشگاه سیاسی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه آیا دولت یازدهم صندلی به آقای نجفی بدهکار است یا خیر خاظرنشان کرد: دولت یازدهم نباید خودش را مدیون کسی بداند بلکه باید بدهکار شایسته سالاری باشد ، دولت اگر تشخیص دهد که آقای نجفی با وجود اینکه برای وزارت آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد شایسته صندلی وزارت علوم است می تواند او را معرفی کند اما نباید دولت بدهکار فرد یا گروه خاصی باشد و اینکه باید برای معرفی وزیر پیشنهادی خط قرمزهای کشور و مجلس هم رعایت شود.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...