نسخه چاپی

حضرت آیت الله علوی گرگانی:

برای مقام، تخریب دیگران را نردبان ترقی قرار ندهید

حضرت آیت­ الله العظمی علوی گرگانی گفت: برخی برای رسیدن به یك مقام، تخریب دیگران را نردبان ترقی خود قرار می­دهند. شما برنامه های خودتان را بگویید، خودتان را معرفی كنید. چرا دیگران را تخریب می كنید؟

به گزارش بیرق حضرت آیت­ الله العظمی علوی گرگانی در دیدار تعدادی از مسئولین و اعضای هیئات مذهبی شهرری که بمناسبت دهه کرامت انجام شد با اشاره به حدیثی از امام هشتم ع دربارة نشانه ­های مؤمن اظهار داشت: مؤمن باید سه نشانه داشته باشد.

نشانی از خدا، نشانی از پیامبرص و نشانی از امام ع. وی در تشریح این حدیث گفت: نشانه از خدا کتمان غیب است. خدا همه چیز را می داند. آشکار و پنهان. خوب و بد ما را هم می داند. اما بدی های ما را آشکار نمی کند. شما باید نسبت به هم این چنین باشید. شما که سرپرست هیئت هستید، با کردار وگفتارتان آبروی کسی را نبرید. در هیئت عیب های همدیگر را بپوشانید.

حضرت آیت­ الله العظمی علوی گرگانی افزود: برخی برای رسیدن به یک مقام، تخریب دیگران را نردبان ترقی خود قرار می­دهند. شما برنامه های خودتان را بگویید، خودتان را معرفی کنید. چرا دیگران را تخریب می کنید؟

این مرجع تقلید در بیان نشانة دوم مؤمن گفت: نشان از پیامبر ص، عفو و گذشت است. حتی اگر قدرت دارید، گذشت داشته باشید. خداوند هم با داشتن قدرت، عفو می کند.

استاد برجستة حوزه در ادامه با اشاره به صبر به عنوان نشانة سوم آن را نشانی از امام معصوم ع دانست و اظهار داشت: ائمه ع دربرابر سختی ها و ناملایمات صبر داشتند. حتی حضرت اباعبدالله ع در گودی قتلگاه فرمود : در برابر بلای تو صابر هستم. باید صبر را از ائمه یاد بگیریم. مؤمن باید این نشانه را هم داشته باشد.

وی در پایان بر اهمیت و جایگاه هیئات مذهبی تأکید و برای مسئولین و اعضای هیئات در انجام وظایف خود آروزی توفیق کرد.

در ابتدای این دیدار تولیت هیئت محبین قرآن و عترت «دارالثقلین»، به معرفی حاضرین پرداخت و ضمن تبریک دهة کرامت، از معظم له درخواست کرد دربارة وظیفة هیئات و مسئولیتی که برعهده دارند، آنان را ارشاد فرمایند.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...