نسخه چاپی

راه مقابله با افراط گرایی، اشغال نظامی نیست

وزیر امور خارجه ایران امروز پس از دیدار با همتای دانماركی خود در جمع خبرنگاران در مشهد گفت:‌ راه حل مقابله با افراطی گرایی اقدامات نظامی و اشغال نیست و باید با بررسی ابعاد مختلف، این مشكل برطرف شود.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای ظریف گفت: واقعیت این نکته را نشان می دهد که داعش و جبهه النصره به دنبال دموکراسی در منطقه نیستند و اکنون دنیا نیز به این واقعیت پی برده است.

وی با اشاره به اینکه اوضاع سیاسی سوریه یکی دیگر از محورهای دیدار با وزیر امور خارجه دانمارک بود؛ افزود :‌ جمهوری اسلامی ایران دیدگاه متفاوتی در مورد جریانات سوریه دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره گسترش روابط ایران با آسیای میانه گفت: سیاست دولت تدبیر و امید، سیاستی همه جانبه است و معطوف به یک منطقه خاص نیست ، اگرچه در این میان، کشورهای همسایه در اولویت قرار دارند.

آقای ظریف ، فرهنگ و مشکلات مشترک با کشورهای آسیای میانه و قفقاز را از عواملی دانست که گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه را در اولویت قرار می دهد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به آسیای میانه برای شرکت در اجلاس شانگهای گفت: از موضوعات این نشست، می توان به مقابله با افراطی گری و اوضاع افغانستان اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ایران از گفتگو درباره مسائل حقوق بشر نیز استقبال کرد و افزود: احترام به حقوق بشر دو جانبه است و شرکت 73 درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری، احترام به حقوق و نظر همه افراد جامعه است.

وزیر امور خارجه دانمارک هم در جمع خبرنگاران از سفر به ایران و مشهد، ابراز خرسندی و از وزیر امور خارجه کشورمان به علت مذاکرات صادقانه و صریح در این دیدار تشکر کرد.

مارتین لیدگارد با اشاره به پدیده افراطی گری به عنوان یکی از معضلات منطقه افزود: در این دیدار تلاش شد با درکی مشترک برای مقابله با مشکلات منطقه گام برداریم.

وی گفتگوی امروز را با وزیر امور خارجه کشورمان، سازنده دانست و گفت :‌ باید از همه ابزارهای موجود برای مقابله با داعش در قالب یک ائتلاف استفاده و از ارسال کمک های مالی و نظامی به این گروه جلوگیری کرد.

وزیر امور خارجه دانمارک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره پرونده هسته ای ایران افزود : دانمارک در بحث هسته ای، دنباله روی سیاست اتحادیه اروپا است اما با این وجود، نسبت به گفتگوهای هسته ای خوشبین و معتقد است زمان حل این مسئله فرا رسیده است.

مارتین لیدگارد تحریم ها را هم برای مردم ایران و هم برای کشورهای اروپایی مخرب دانست.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...