نسخه چاپی

اكثر آلمانی‌ها به آمریكا بی‌اعتمادند

بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه "ژرمن مارشال فاند" اكثر آلمانی‌ها به آمریكا بی‌اعتمادند و خواهان استقلال بیشتر كشورشان از ایالات متحده هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، برای سیزدهمین بار موسسه آمریکایی "ژرمن مارشال فاند" با همکاری موسسه امنید در یک نظر سنجی از بین نمایندگانی در کشورهای آلمان، آمریکایی ها، روس ها، بریتانیایی ها و فرانسوی ها و چند کشور دیگر به نتایج جالب توجهی درباره مناسبات دو سوی آتلانتیک دست پیدا کرده است.

از جمله نتایج این نظر سنجی این است که اکثر آلمانی ها برای اولین بار از شروع این سلسله بررسی ها در سال 2002 خواهان رهایی از قیومیت آمریکا هستند. تقریبا حدود دو سوم پرسش شوندگان در این نظر سنجی مانند گذشته یک نقش رهبری قدرتمند آمریکا در دنیا را خواستار هستند، اما 57 درصد از آن ها از یک رویکرد سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک مستقل از واشنگتن حمایت کردند که تعداد آن ها حدود 17 درصد نسبت به یک سال پیش افزایش داشته و احتمالا به مسئله جاسوسی های گسترده آمریکا بستگی دارد که مناسبات بین این دو متحد قدیمی را به شدت خدشه دار کرده است.

بر اساس این نظر سنجی تنها 19 درصد از آلمانی ها خواهان مناسبات تنگاتنگ تر با واشنگتن هستند.

به گفته "کارن دونفرید" رئیس موسسه "ژرمن مارشال فاند" آشفتگی ها در مناسبات دو سوی آتلانتیک در بررسی امسال این موسسه منعکس شده است. با این حال چالش های سیاسی که با توجه به بحران اوکراین و خاورمیانه ایجاد شده است، اهمیت یک همکاری تنگاتنگ تر دو سوی آتلانتیک را مورد تاکید قرار می دهد.

بر اساس این بررسی همچنین آلمانی ها نمی خواهند به تنهایی به راه تکامل ادامه دهند، بلکه خواهان همراهی تنگاتنگ در ائتلاف غربی ناتو و اتحادیه اروپا هستند. اما در چهار چوب این ساختارها آلمانی ها آرزو می کنند که آمادگی بیشتری برای ایفای مسئولیت در قبال حفظ تمامیت ارضی اوکراین به دست آورند و همچنین اقدامات بیشتر برای همسایگان اروپای شرقی خود انجام دهند. 63 درصد اما عملیات ناتو خارج از قلمرو کشورهای های عضو را رد می کنند.

65 درصد آلمانی ها آماده حمایت های سیاسی و اقتصادی از اوکراین هستند، حتی اگر این اقدام به مفهوم مناقشات طولانی مدت با روسیه باشد. دو سوم شرکت کنندگان در این نظر سنجی اما عضویت کی یف در ناتو و اتحادیه اروپا را رد می کنند. 85 درصد آلمانی ها نیز ارسال سلاح به ارتش اوکراین را رد می کنند.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...