نسخه چاپی

نماینده مردم نوشهر و چالوس در گفتگو با نما :

نباید اجازه ساخت قارچی ویلا داده شود/مازیچال طعمه جدید زمین خواران

عکس خبري -نبايد اجازه ساخت قارچي ويلا داده شود/مازيچال طعمه جديد زمين خواران

قاسم احمدی لاشكی گفت: منطقه مازیچال جز مناطق خاص است الزام داریم كه باید آنجا حفظ شود ، نباید اجازه ساخت قارچی ویلا داده شود سازمان محیط زیست باید با جدیدت تمام ورود كند و با زمین خواران برخورد كند.

به گزارش نما ،اگر هرساله مسافر این بهشتی باشید که روزگاری نام «گمشده» را برآن نهاده بودند و امروز دیگر پیدا شده! خواهید دید صحنه‌ای که تا پارسال مملو از مرتعی سبز و درختان درهم تنیده بود، امسال آهن و آجر، سنگ وسیمان است که در مقابل چشمهایتان خودنمایی می‌کند. «کلاردشت»، دشتی بر فراز و دامنه کوه‌ها که طبیعت بعضاً بکر و آب و هوای بی‌مثالش در 170 کیلومتری تهران در استان مازندران قرار دارد، چنان می‌درخشد که گویی بهشت در همین نزدیکی است، چراکه در گرمای بالای 40 درجه تیرومرداد ماه تهران، درست درنقطه‌ای که دیگر نفست به شماره می‌افتد، باید در نقطه‌ای دیگر، گرمایی را برای تحمل خنکای بیش از حد هوا، که گاه تبدیل به سرما می‌شود برپا کنی! بله شاید تعجب کنید، اما این واقعیت کلاردشت است و شاید به همین دلیل‌های بسیار است که چشم‌های سودجویان و طمع کاران به آن همیشه دوخته شده است.
زمین خواری در کلاردشت و روستاها و مراتع اطراف آن، دیگر ماجرای تازه و شگرفی نیست که بخواهد تعجب یا بعضاً واکنش مسئولی را درپی داشته باشد! این امر به پدیده‌ای رایج در این منطقه تبدیل شده است، تا جایی که فرماندارکلاردشت که تازه یک سال از تأسیس شهرستانش می‌گذرد، در نمازعید فطر، پرده از ماجرای غم انگیزی برمی دارد ما قصد داریم برای ایستگاه هواشناسی شهرستان، زمینی را تهیه کنیم اما منابع طبیعی اعلام کرده که زمینی در اطراف شهرستان برای این منظور وجود ندارد! حتی زمین برای ساخت بوستان در کلاردشت و روستاهای اطراف هم پیدا نمی‌شود.
قاسم احمدی لاشکی نماینده ی مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با اشاره به حضور زمین خواران در منطقه مازیچال گفت: این منطقه متأسفانه در سال۱۳۸۱ در تقسیمات کشوری از کلاردشت گرفته و به عباس‌آباد داده شد و مجدداً در سال۸۸ در تقسیمات کشوری به شهرستان تنکابن داده شد. با وجود آنکه قطعه‌ای جداناشدنی از شهر کلاردشت است و در حال حاضر زیر نظرعباس‌آباد قرار دارد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: اخیرا شما شاهد هستید تخریب های از سوی زمین خواران شروع شده و به سمت و سوی رفتند که این محل را محیط امن برای ساخت و ساز دیدند، خوب ما اینقدر ادعا می کنیم باید طبیعت بکر را حفظ کنیم ، پس چرا برخورد جدی صورت نمی گیرد، اگر ما امروز جاده و برق و امکانات دیگر را منتقل کنیم به آنجا طبیعتا آنجا هم ساخت و ساز خواهد شد ، تنها بحث جاده‌سازی و برق‌رسانی که مطرح نیست، جاده اول کار است بعداز آن باید شاهد تخریب جنگل و طبیعت باشیم، چرا که ویلاسازی‌ها آغاز خواهدشد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود : مگر یک منطقه کلاردشت ما چقدر زمین دارد آیا ما می توانیم وجبی به این زمین اضافه کنیم ، جواب خیر است ، اگر کلاردشت نامش امروز جهانی شده است به علت طبیعت بکر و زیبایی این منطقه است اگر قرار است هر جای آن را ساخت و ساز کنیم و منطقه مازیچال را هم ببریم در حوزه ساخت و ساز و فردا ویلاهای آنچنانی سر برون بیاورد پس نابودی طبیعت زیبا را باید کجا جبران کنیم ، متاسفانه در استان های شمالی معضل زمین خواری به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.
منطقه مازیچال جز مناطق خاص است الزام داریم که باید آنجا حفظ شود و اگر دوستان ساخت و ساز نیاز دارند نقاط دیگر را کمک کنیم ، نباید اجازه ساخت قارچی ویلا داده شود مجوز ساخت ویلاهای آنچنانی در مازیچال باید باطل شود، من معتقدم سازمان محیط زیست باید با جدیدت تمام ورود کند سازمان جنگل های کشور باید دقت لازم برای برخورد با زمین خواران را داشته باشد .
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه پیش از این نیز بسیاری از مسئولان وعده برخورد با زمین خواران و مقابله با تغییر کاربری غیر قانونی اراضی را داده اند، تصریح کرد: مسئله ای که ما را نگران می کند این است که وقتی این وعده ها و دستوالعمل ها به مرحله عمل و اجرا می رسند نتیجه رضایت بخشی حاصل و برخورد ملموسی با متخلفان و قانون شکنان مشاهده نمی شود.
چطور می شود سال 85 این منطقه خالی از سکنه است و سال 90 اعلام می شود 170 نفر در این محل ساکن هستند، باید متولیان و مسئولان هم پاسخگو در این بخش باشند.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...