نسخه چاپی

كشته شدن 12 حوثی طی درگیری با ارتش یمن

منابع محلی در استان الجوف واقع در شمال شرق یمن اعلام كردند كه در پی ادامه درگیری‌ها میان ارتش یمن كه توسط قبائل محلی حمایت می‌شود و حوثی‌ها در جنوب و غرب صنعا ۱۲ تن از حوثی‌ها كشته شدند اما به گفته منابع آرامش نسبی در صنعاء برقرار شده است، این در حالی است كه ساكنان صنعا از ترس بالا گرفتن آتش جنگ، از این منطقه فرار كرده‌اند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از الجزیره، منابع محلی در شمال شرق یمن اعلام کردند که در جریان درگیری‌های مداوم میان نیروهای ارتش یمن و حوثی‌ها در منطقه حزیز واقع در جنوب صنعا، ۱۲ تن از حوثی‌ها کشته و تعدادی از طرفین زخمی شدند.

به دنبال درگیری‌ها، ارتش یمن نیروهای خود را با تجهیزات در خیابان‌های شهر مستقر کرد، این در حالی است که طرفداران حوثی‌ اعلام کردند که توانسته‌اند بخشی از تجهیزات نظامی نیروهای ارتش را از بین ببرند. خبرنگار الجزیره به نقل از یکی از فعالان حوثی اعلام کرد که نیروهای امنیتی چهار تن از تظاهرکنندگان را در اطراف مقر کابینه کشور کشته‌اند.

این در حالی است که منابع حوثی اعلام کردند تعداد کشته شدگان به هفت تن رسیده است. منابع اعلام کردند: بعد از درگیری میان حوثی‌ها و نیروهای ارتش عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن از پادگان نیروهای ذخیره در منطقه‌ای واقع در ورودی جنوبی پایتخت کشور بازدید کرده است.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داده است که استقرار اعضای حوثی درخیابان‌ها و بالای ساختمان‌ها یک اقدام مسلحانه خطرناک است. محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی اعلام کرد که نیروهای ارتش در جریان درگیری با نیروهای ما متحمل خسارت‌های شدیدی شدند به طوریکه سه خودروی ذرهی ارتش منهدم و تعدادی از سلاح‌های متوسط و سبک ارتش از بین رفت.

وی گفت:‌ دولت به راهکار مسالمت‌آمیز احترام نمی‌گذارد و به تظاهرکنندگان حمله می‌کند. درگیری میان ارتش یمن و حوثی‌ها میان صنعا و حریره در نزدیکی دریای سرخ به شدت بالا گرفته تا جایی که تظاهرکنندگان حوثی اقدام به برپایی چادرهایی در سطح شهر کرده‌اند.

بعد از اینکه عبدالملک حوثی، رهبر حوثی‌ها از طرفداران خود خواست تا بار دیگر در میدان «التغییر» صنعا علیه دولت محکوم به فساد دست به تظاهرات بزنند این درگیری‌ها به شدت بالا گرفت. در همین راستا منابع اعلام کردند ساکنان صنعا از بالا گرفتن درگیری‌ها و واکنش سریع حوثی‌ها به قتل تظاهرکنندگان و طرفداران خود توسط گروه‌های مسلح به شدت در هراس هستند. این منابع همچنین از شلوغی خطوط هوایی پروازهای داخلی یمن آن هم به دلیل فرار مردم به استان‌های دیگر خبر دادند. تا جایی که بیشتر بلیط‌های هوایی برای دو هفته آتی رزرو شده است.

تجمعات و اعتراضات حوثی‌ها با وجود اعلام طرح حل بحران یمن از سوی رئیس جمهور این کشور همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...