نسخه چاپی

لزوم همكاری آمریكا با سپاه !

یكی از مشاوران پیشین امنیت ملی كاخ سفید می‌گوید ایالات متحده برای تقویت نبرد با داعش، باید با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عراق همكاری كند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، داگلاس اولیوانت، مدیر پیشین شورای امنیت ملی برای امور عراق در دولت‌های باراک اوباما و جرج بوش، در مقاله‌ای در بخش نظرات وبسایت شبکه خبری الجزیره، که روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشته است که آمریکا باید از پیوستن سپاه پاسداران به ائتلاف علیه داعش استقبال کند؛ به باور او این اقدام می‌تواند فراهم آوردن اطلاعات، پشتیبانی هوایی و دیگر کمک‌های نظامی برای ایران، که نیروهای کمکی به عراق فرستاده است، را شامل شود.



به گزارش صدای آمریکا(VOA)، اولیوانت در ادامه مقاله خود می‌گوید ایالات متحده باید با نزدیک شدن به گروه‌های شیعه، مانند ایران، سوریه و حتی حزب‌الله لبنان، تلاش‌ها علیه پیکارجویان داعش را هماهنگ کند.



او استفاده از سربازان آمریکایی را منتفی می‌داند، اما می‌گوید آمریکا می‌تواند قدرت هوایی، اطلاعات، برنامه‌ریزی و هماهنگ کردن عملیات نظامی پیچیده را فراهم آورد و باید این کار را انجام دهد.



به باور مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، آمریکا همچنین باید آمادگی فروش اسلحه و تجهیزات به قیمت بازار را به دولت عراق داشته باشد؛ درآمدهای نفتی عراق برای تأمین هزینه‌های جنگ کافی است و مهم است جنگ علیه داعش، تا حد امکان گسترده و قاطع باشد.



۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...