نسخه چاپی

قوانین مزاحم بر سر راه تولیدكنندگان حذف شود

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه قوانین مزاحم موجود بر سر راه تولید كنندگان باید حذف شوند،گفت: در شرایط كنونی كمیسیون‌های مختلف مجلس در حال كار بر روی لایحه خروج از ركود دولت هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد مهدی زاهدی ظهر امروز در نخستین جشنواره اعطای گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تجلیل از واحدهای تولیدی حامی حقوق مصرف کنندگان استان کرمان در محل تالار زغال سنگ کرمان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ اقتصادی کرمان نظیر مس، گل‌گهر و زغالسنگ باید خدمات و کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات با کیفیت بومی خریداری کنند، اظهار کرد: در بخش دانشگاهی نیز دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه‌های چندگانه علوم پزشکی استان باید این مسئله را رعایت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در یک سال گذشته دولت موفق به تعریف برنامه‌ منظم برای شکستن رکود نشده است.

زاهدی تصریح کرد: در شرایط کنونی کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در حال کار بر روی لایحه خروج از رکود دولت هستند که امیدواریم قوانینی تصویب شود که گره‌گشا بوده و فضای کسب و کار را بهبود بخشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه دقیق اقتصاد مقاومتی بر حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد رنج و مضیقه نیست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با نوآوری و خلاقیت ارتباط تنگاتنگ دارد و به معنای تحمل رنج نیست.

زاهدی با اشاره به اینکه ابعاد زیادی در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی مطرح است،گفت: یکی از پایه‌های اقصاد دانش بنیان بحث مصرف کننده است و اقتصاد مقاومتی نیز جدا از مصرف کننده نیست.

وی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید مصرف‌کننده را از چند بعد در نظر گرفت و اصل مصرف در کنار اینکه باید بداند چه چیزی، چرا و چگونه مصرف کند، مدنظر است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بحث گواهینامه و استانداردهای ملی و بین المللی تائید بهتری برای کالاهای مورد نیاز مصرف کننده است.

وی خاطرنشان کرد: قوانین مزاحم برای تولید کنندگان باید حذف شوند و از تولید کننده‌ای که در این شرایط با تولید با کیفیت به حقوق مصرف‌کننده احترام می‌گذارد، باید تقدیر کرد.

زاهدی گفت: یکی از بی‌عدالتی‌ها در حق مصرف‌کننده کم فروشی است که صرفا به معنای کم کردن از وزن نیست بلکه عدم رعایت کیفیت یا خدمات بعد از فروش کالا نیز کم فروشی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر کالا، قطعه یا ماشین را به مشتری ارائه داده و نتوانیم خدمات بعد از فروش را ارائه کنیم در حق مصرف‌کننده ظلم کرده‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان استان کم فروش نبوده و با رعایت عدالت که نشات گرفته از عدالت اسلامی است، سعی در بالا بردن کفه ترازو به نفع مشتری دارند.

۱۳۹۳/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...