نسخه چاپی

ایران را نباید وارد ائتلاف ضد داعش كرد

عکس خبري -ايران را نبايد وارد ائتلاف ضد داعش کرد

"جیمز بیكر" وزیر امور خارجه اسبق آمریكا گفت: در كوتاه مدت نباید ایران را وارد ائتلاف بر ضد داعش كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "بیکر" گفت: هر کشوری که بخواهد به ائتلاف بپیوندد باید نیرو اعزام کند.من به یک دلیل خواهان همکاری با ایران نیستم اگر ما در حال حاضر ایران را وارد موضوع کنیم حمایت سنی ها را از دست می دهیم. اگر خاورمیانه دچار هرج و مرج شود آنگاه ما باید شاهد برگزاری کنفرانس هایی برای مقابله با آن باشیم زیرا این اختلاف قومی سبب ایجاد تروریسم می شود. تمام کشورها در منطقه به دنبال حذف داعش هستند.ما باید تمام کشورهای منطقه را گردهم آوریم و باید به آنها اتحادیه اروپا،روسیه و چین و خودمان را اضافه کنیم و در این زمینه کنفرانس هایی برپا کنیم تا نیروهای میانه رو را در منطقه به قدرت رسانیم و افراطی گری را در منطقه کنترل کنیم.

وی در ادامه گفت:طرح رئیس جمهور باید طرح درستی باشد اما مشکلاتی در آن دیده می شود.مهمترین مشکل این است که کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف چه کسانی هستند؟رئیس جمهور در سخنرانی خود به این موضوع اشاره داشت اما من نمی دانم که این کشورها چه کشورهایی خواهند بود و از کجا می آیند؟

وی افزود:زمانی که در سال 1991 ما ائتلافی را در خاورمیانه به راه انداختیم در آن عملیات علاوه بر نیروهای آمریکایی شاهد حضور نیروهایی از دهها کشور دیگر بودیم.من یک کارشناس مسائل نظامی نیستم اما شما نمی توانید این کار را تنها از راه حملات هوایی انجام دهید. البته ما افرادی در اختیار داریم که می توانند به نیروهای عراقی مشاوره لازم را بدهند و در امر جمع آوری اطلاعات فعال باشند و حملات هوایی را هدایت کنند.

وی در پایان گفت:به نظرم ما نباید وارد جنگ زمینی دیگری درخاورمیانه شویم. ما بدون حضور نیروهای زمینی نمی توانیم این کار را صورت دهیم. اگر شما بخواهید وارد عملیاتی زمینی هم شوید باید که پشتیبانی هوایی لازم را داشته باشید. ما در حال حاضر باید نیروهای ویژه ای در منطقه داشته باشیم.

۱۳۹۳/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...