آمریكا به دنبال بازگرداندن تدریجی تروریسم به عراق است

عکس خبري -آمريکا به دنبال بازگرداندن تدريجي تروريسم به عراق است

یك كارشناس مسائل امنیتی عراق در سخنانی با اشاره به تحركات امنیتی ایالات متحده آمریكا در این كشور، گفت: واشنگتن به دنبال بازگرداندن تدریجی تروریسم به عراق است.

به گزارش نما، «امیر عبدالمنعم» کارشناس مسائل امنیتی، با اشاره به اینکه آمریکا تروریست‌هایی را که می‌خواهد به عراق بیاورد، در اردوگاه الهول مستقر کرده است، گفت: آمریکا برای بازگرداندن تدریجی تروریسم به عراق از طریق اردوگاه الهول تلاش کرده است.

بر اساس این گزارش، عبدالمنعم تصریح کرد: خانواده‌های گروه تروریستی داعش را نمی‌توان بی گناه توصیف کرد، حتی اگر هیچ گونه فعالیت تروریستی نداشته باشند، برای اینکه ایدئولوژی افراطی در ذهن آنها وجود دارد و همین ایدئولوژی، نسل تروریستی جدیدی را در داخل عراق ایجاد می‌کند.

وی افزود که استقرار خانواده‌های تروریستی در اردوگاه الهول توسط طرف آمریکایی چیزی جز طرحی برای تضمین گسترش ایدئولوژی تروریستی نیست.

این کارشناس عراقی همچنین نسبت به اقدامات آمریکا برای فراری دادن تروریست‌ها از زندان حسکه سوریه و آوردن آنها به اردوگاه الهول با هدف آماده سازی انتقالشان به عراق هشدار داده و آن را طرح خطرناکی برای نابودی عراق و امنیت داخلی آن توصیف کرد.
منبع: مهر

۱۴۰۱/۲/۲۴

اخبار مرتبط