ستاره ای كه رویایش را به پول فروخت

عکس خبري -ستاره اي که رويايش را به پول فروخت

ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن رؤیای كودكی اش را به پول فروخت تا همه را شوكه كند.

به گزارش نما، پرونده جنجالی امباپه شب گذشته بسته شد و در نهایت این ستاره آینده دار فوتبال جهان با وجود تلاش های باشگاه رئال مادرید برای جذبش تسلیم پول شد.

باید به ماجرای امباپه با رئال مادرید طوری دیگر نگاه کرد. ستاره آینده دار پاریسی ها قدم در راهی گذاشت که پیش از این نیمار این مسیر را رفته بود و شدت خبرسازی امباپه برای انتقال به رئال مادرید بسیار بیشتر از پرونده نیمار و بازگشتش به بارسلونا بود.
نیمار و امباپه دو خرید جنجالی سال های اخیر پاری سن ژرمن به شمار می آیند که به دلیل هزینه ۴۰۰ میلیون یورویی برای جذب این دو بازیکن، باشگاه پاریس از سوی یوفا متهم به زیرپا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی شد.

در طول ۵ فصل حضور این دو ستاره در پارک دو پرنس، رسانه های مختلف گمانه زنی می کردند که این دو ستاره پی اس جی می خواهند راهی دو قطب لالیگا یعنی بارسلونا و رئال مادرید شوند.

ماجرای نیمار با بارسلونا تنها چند ماه پس از پیوستن به تیم فرانسوی، با بازدیدهای مکرر خود از مقر تمرینی بارسا، مجموعه ای از جنجال ها را آغاز کرد و به صراحت از طریق رسانه ها تمایل خود را برای بازگشت دوباره به اردوگاه کاتالونیا اعلام کرد.
این خواسته با مذاکرات جدی بین بارسلونا و پاری سن ژرمن در تابستان ۲۰۱۹ به واقعیت تبدیل شد که با توجه به درخواست های نامعقول باشگاه فرانسوی، این بازگشت شکست خورد.

باشگاه پاریس به سیاست های بلندمدت و فشار روی ستاره برزیلی متوسل شد و او را از نظر مالی وسوسه کرد تا اینکه قراردادش را تا تابستان ۲۰۲۵ تمدید کرد و ماجرای جنجالی بازگشت نیمار به بارسلونا بسته شد.

کیلیان امباپه نیز همین مسیر را طی کرد اما مهاجم فرانسوی به دلایل متعددی از جمله سن، استعداد، دستاوردها، قدرت بدنی و عدم مصدومیت نسبت به نیمار جنجال بیشتری را به پا کرد.
ماجرای امباپه با رئال مادرید به صورت جدی در سال ۲۰۱۹ کلید خورد وقتی ستاره فرانسوی اعلام کرد می خواهد مسئولیت های بزرگتری برعهده بگیرد. او با این جملات بمبی را منفجر کرد و رویای کودکی خود (پوشیدن پیراهن رئال مادرید) را فاش کرد و عکس های او با ستاره های سابق رئال مانند کریستیانو رونالدو و زین الدین زیدان در رسانه ها پخش شد.

با ابراز تمایل امباپه برای جدایی از پاریس و رسیدن به رویای کودکی اش سران باشگاه مادرید تحرکات خود را برای محقق کردن آرزوی این بازیکن با استعداد آغاز کردند.

مادریدی ها در سال ۲۰۲۱ برای جذب امباپه به صورت رسمی وارد عمل شدند و با پیشنهادات متعدد به سراغ پاریس آمدند. ابتدا پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی دادند اما ناصر الخلیفی پیشنهاد قوهای سپید را برای محقق شدن آرزوی امباپه کافی ندانست.
به همین خاطر رئال با ریاست پرس برای جذب امباپه کمر همت بست و تمایل ستاره فرانسوی برای آمدن به برنابئو این انتقال را نزدیک تر کرد تا جایی که رئال حاضر شد ۲۰۰ میلیون یورو بابت امباپه به پاریس پرداخت کند اما الخلیفی بار دیگر این پیشنهاد نجومی را نپذیرفت.

با بسته شدن ماجرای انتقال امباپه به رئال در سال ۲۰۲۱ دوباره این داستان در سال ۲۰۲۲ بعد از ناکامی مجدد پاریس در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال به اوج خود رسید.

رئال مادرید این بار برای اعاده حیثیت از دست رفته اش در تابستان گذشته وارد عمل شد اما این بار امباپه دیگر آن کودکی نبود که به دنبال تحقق رویایش باشد.
رئال مادرید وقتی وارد مذاکره با وکیل امباپه شد با شوک مواجه شد. این بار ستاره فرانسوی درخواست های نامعقول داشت. درخواست پاداش ۲۰۰ میلیون یورویی از رئال، زیرا قرار بود به صورت رایگان به مادرید منتقل شود. درخواست حق تصویربرداری ۶۰ درصدی که در تاریخ رئال بی سابقه بود.

درخواست های عجیب و مالی امباپه مسئولان رئال را در شوک فرو برد. مهاجم تیم ملی فرانسه به نظر می رسید فقط به دنبال پول بیشتر است و قصدی برای برآورده شدن رویای کودکی اش ندارد. هر چند رئال مادرید تا آخرین لحظه پا پس نکشید ولی درخواست های نامعقول امباپه در نهایت باعث شد تا مذاکرات به بن بست برسد.
البته نباید فراموش کرد پاری سن ژرمن با پیشنهادات وسوسه برانگیز و پاداش نجومی برای تمدید قرارداد امباپه از دلایل اصلی عدم انتقال این ستاره به برنابئو بود.

در نهایت امباپه که سودای پوشیدن پیراهن رئال از کودکی در ذهنش پرورش داده بود، در پاریس ماند و تسلیم پول شد و قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ با این تیم تمدید کرد تا داستان امباپه با رئال به پایان خط برسد و این ستاره رویایش را به پول بفروشد.

منبع: فارس

۱۴۰۱/۳/۱

اخبار مرتبط