نسخه چاپی

گزارش خبرنگار نما از جشنواره بین المللی فیلم سبز؛

صیانت از محیط زیست فصل گمشده كاری اغلب مسئولان است /حفاظت از محیط زیست به دغدغه عمومی تبدیل شود

عکس خبري -صيانت از محيط زيست فصل گمشده کاري اغلب مسئولان است /حفاظت از محيط زيست به دغدغه عمومي تبديل شود

یك مستند ساز حوزه محیط زیست گفت: تخریب محیط زیست در سالهای گذشته نابودی منابع طبیعی را به دنبال داشته ،درضمن حفظ محیط زیست طی سالهای گذشته هیچگاه جزء دغدغه مسئولین و متولیان امر نبوده است.

محمد حسینی از مستند سازان حوزه محیط زیست در مصاحبه با خبرنگار نما اظهار داشت:یکی از راهکارهای اساسی جهت بالا بردن فرهنگ عمومی مردم در حفظ محیط زیست تولید فیلم و انیمیشن با موضوع محیط زیست می باشد که ورود فیلمسازان و کارگردان در این عرصه کمک زیادی به حفظ محیط زیست خواهد داشت.
این مستند ساز درادامه افزود:متاسفانه هنوز به اندازه کافی حفاظت از محیط زیست به دغدغه عمومی تبدیل نشده است، فرهنگ سازی در خصوص حفظ محیط زیست از وظایف مهم و اصلی دستگاه‌های اجرایی است که باید دغدغه مندی مردم را درخصوص حفاظت از محیط زیست به صورت گسترده در بین اقشار مختلف مردم ایجاد کنند.
وقتی مردم درباره موضوعی شناخت عمیق نداشته باشند، دغدغه‌ای هم در قبال آن نخواهند داشت.از این رو دولت و مسوولین باید به افزایش شناخت مردم از محیط زیست کمک بیشتری کنند.
حسینی بیان داشت: در حال حاضر بحران آب در کشور به یک بحران جدی تبدیل شده است که در سالهای آینده نیز می تواند کشور را با بحران عظیمی تبدیل کند،از این رو بر پایی چنین جشنواره هایی به تقویت حفظ محیط زیست کمک کننده است ،در دهه‌های آینده می‌تواند همه مردم را درگیر کند، بنابراین برگزاری چنین جشنواره‌هایی یک عامل اساسی در تقویت و ایجاد دغدغه حفظ محیط زیست در میان اقشار مردم است.
جشنواره فیلم سبزرا هم می توان از نظر گستردگی بزرگترین رویداد فرهنگی هنری محیط زیست در کشور و منطقه دانست.
به گزارش خبرنگار نما این روزها جشنواره فیلم سبزهمزمان در تهران و سایر نقاط کشور در حال برگزاری است .در تهران هم سینما فلسطین میزبان نمایش فیلم های ششمین جشنواره فیلم سبز است.
فرهاد توحیدی ،دبیر ششمین جشنواره فیلم سبز در گفتگو با خبرنگار نما گفت:ما امسال دو بخش اصلی در جشنواره فیلم سبز داریم،که یک بخش آن هنرهای تجسمی است که شامل هنرهای مفهومی،نفاشی، گرافیک و کاریکاتور است که این نمایشگاه در موسسه گالری صبا در حال برگزاری است،مجموعه سینما فلسطین هم که کاخ جشنواره است محل نمایش فیلم های جشنواره در آن است که در مدت برگزاری این جشنواره در مجموع در حدود 300 فیلم به نمایش در می آیند.
دبیر جشنواره فیلم سبز در ادامه افزود: علاوه بر تهران در 150 نقطه درکشور هم فیلم های جشنواره فیلم سبز در حال نمایش می باشند،به هر حال مردم به عنوان مخاطبان اصلی جشنواره محسوب می شوند و عاقدتا با زبان هنر می شود مردم را متقاعد کرد که باید رفتارمان را در قبال محیط زیست تغییر دهیم.
توحیدی تصریح کرد: زمین در شرایط بحرانی قرار دارد از این رو فیلم هایی که در این دوره از جشنواره تولید شده اند عموما با این رویکرد ساخته شده اند. فیلم های این دوره از جشنواره هم در بخش های انیمیشن،داستانی،کوتاه،بلند و نیمه بلند به نمایش در آمده است که مضمون اصلی فیلم ها اقتصاد سبز است که به سه زیر مجموعه شهر پایدار،گردشگری و انرژی های پاک که فیلم ها با این 3 محور تمرکز دارند که اکثر فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم‌ سبز مخاطب را به فکر وا می‌دارد.
توحیدی با اشاره به بخش های جنبی این نمایشگاه اظهار داشت: برگزاری کارگاه ها و سمینارهای بین المللی با حضور اساتید بین المللی نیز از دیگر بخش هایی است که در این دوره از جشنواره برپا است.. در این سمینارها مساله اقتصاد سبز مورد بررسی قرار گرفته است.در مجموع برگزاری جشنواره فیلم سبز می تواند نشان دهد که ما چه سهمی در حفاظت از محیط زیست داریم و باید با مراقبت و دقت در رفتار روزمره شهروندی خود این بحران را مدیریت کنیم.
گفتنی است که ششمین جشنواره بین المللی «فیلم سبز» با موضوع «محیط زیست پایدار» تا جمعه 24 شهریور به میزبانی سینما فلسطین ادامه دارد.
نمایش فیلم های این جشنواره برای عموم آزاد و رایگان است.

۱۳۹۶/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...