نسخه چاپی

ترقی، كارشناس مسائل بین الملل: وحدت در جهان اسلام، استراتژی تغییر ناپذیر است

عکس خبري -حميدرضا ترقي: آرمانهاي انقلاب بدون تکيه به جوانان محقق نمي شود

یك فعال سیاسی ابراز امیدواری كرد با درایت مردم با بصیرت هرگونه توطئه علیه وحدت مسلمانان را از بین ببریم و اجازه ندهیم دشمن از اختلافاتی هر چند كوچك سوء استفاده كند.

به گزارش نما ، حمیدرضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به هفته وحدت و لزوم وحدت شیعه و سنی گفت: هفته وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران همیشه یکی از سیاست‌های اجتناب ناپذیر و استراتژیک نظام از بدو انقلاب به خصوص با هدایت‌های امام خمینی (ره) بوده است.


وی ادامه داد: این اولویت و استراتژی هیچ زمانی فراموش نشده و در دوران رهبر انقلاب هم توجه و تاکید زیادی بر آن صورت گرفته است و تلاش شده هیچ زمینه‌ای برای انشقاق و شکاف بین شیعه و سنی در عرصه سیاسی کشور وجود نداشته باشد و دشمن نتواند از آن برای دستیابی به اهداف ضد وحدت خود و تفرقه افکنی استفاده کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب در سخنان خود در جمع مردم سیستان و بلوچستان فرمودند از آنجا که اختلافات مذهبی می‌تواند خودش زمینه‌ای برای بحران سازی در کشور باشد دشمنان روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده و برخی از افراد افراطی و فاقد بصیرت نیز تلاش می‌کنند از آن سوء استفاده و به این مسئله دامن می‌زنند.

ترقی اظهار کرد: کنفرانس وحدت اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب و اهل بیت از جمله مراکزی هستند که در جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر وحدت و انسجام قرار دارند و تاکنون تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است؛ در همین راستا شاید تنها کشوری که یک هفته را هفته وحدت اعلام کرده و از تمام نخبگان جهان اسلام دعوت می‌کند جمهوری اسلامی ایران است.

وی‌گفت: با توجه به این زیرساخت‌ها طبیعتاً می‌توان گفت ضرورت این مسئله باعث شده جمهوری اسلامی ایران چنین سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهد چرا که دشمن روی این نقطه برای جلوگیری از وحدت جهان اسلام تمرکز کرده است بنابراین امیدواریم با این درایت مردم با بصیرت هرگونه توطئه را علیه وحدت مسلمانان از بین ببریم و اجازه ندهیم دشمن از اختلافاتی هر چند کوچک سوء استفاده کند.

۱۴۰۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...