نسخه چاپی

دریاچه آزادی خشك نشود!

عکس خبري -درياچه آزادي خشک نشود!

به دلیل برداشت بیش از اندازه آب دریاچه آزادی به شدت كاهش پیدا كرده و نه تنها می‌تواند به این دریاچه آسیب بزند بلكه تمرین ملی‌پوشان قایقرانی را نیز تحت تاثیر قرار داده‌ است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در چند روز اخیر دو پمپ بزرگ برداشت آب در دریاچه آزادی روشن بوده و برای آبیاری اراضی مجموعه از آب این دریاچه برداشت می‌کند و به دلیل یکی نبودن ورودی و خروجی،‌ آب دریاچه به شدت کاهش پیدا کرده و سطح آن پایین رفته‌ است.

با توجه به اینکه فصل تابستان را پشت‌سر می‌گذاریم و میزان تبخیر آب نیز بسیار زیاد بوده برداشت بی‌رویه این نگرانی را ایجاد کرده که دریاچه آزادی نتواند در پاییز و زمستان به سطح مطلوب خود بازگردد و این مجموعه بی‌نظیر ورزشی امسال و سال‌های آینده با مشکل مواجه شود.

البته مشکلات از همین روزها خودش را نشان داده و در اولین اتفاق تمرینات تیم ملی قایقرانی ایران با مشکل مواجه شده‌است. در این روزها به دلیل کاهش آب قایقران‌ها تنها چند لاین تمرین در اختیار دارند و با ادامه دار شدن برداشت بی‌رویه آب تعداد لاین‌ها کم خواهد شد و این احتمال وجود دارد که در ادامه قایقی نتواند در دریاچه آزادی به آب بزند.

۱۳۹۶/۶/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...