نسخه چاپی

راهكار مبارزه با روانگردان‌ها/ از دوره راهنمایی به بچه‌ها آموزش بدهید

به گزارش نما - ایسنا نوشت: یک روانشناس بالینی در رابطه با بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر معتقد است، مهارت قاطعیت مهمترین راه مقابله با اعتیاد است.

مینا حمیدیانفر گفت: به عنوان مثال در مهارت قاطعیت نوجوانان و جوانان باید کلمه "نه " را بیامورند زیرا روزی که فرزند ما در معرض تعارف مواد مخدر قرار می‌گیرد. در آن روز ما کنار او نیستیم و او در یک آزمون سخت قرار می‌گیرد.

او گفت: در این زمان مهم‌ترین چیزی که فرزند ما را حفظ می‌کند، مهارت‌هایی است که قبلا به او یاد داده‌ایم. مسئله جرات‌مندی فقط نه گفتن نیست، بلکه چطور بیان‌کردن نظر خود در جمع است و چطور با خواسته‌های غیرمنطقی دیگران مقابله‌کردن است.

حمیدیانفر با بیان اینکه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید با مهارت آموزی همراه باشد، ادامه داد: در مهارت خودآگاهی نیز باید به کودکان یاد دهیم که شما چه کسی هستید؟ از کجا آمدی؟ چه ارزش‌هایی داری؟ بچه‌ها باید خودشان را دوست بدارند و عزت‌نفس داشته باشند چرا که داشتن عزت‌نفس باعث می‌شود که از مشکلاتی مانند اعتیاد جلوگیری شود.

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه باید به کودکان الگوهای سالم در حوزه‌های مختلف را معرفی کنیم، گفت: چیزهایی که کوچک هستند و در زندگی ما (بویژه اعتیاد )تاثیر دارند مثل امتحانات، ترافیک، محدودیت زمان و غیره با ما هستند و نمی‌توانیم آنها را حذف کنیم.

۱۳۹۶/۸/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...