نسخه چاپی

بسته‌ای كامل برای امروز و فردا

عکس خبري -بسته‌اي کامل براي امروز و فردا

دیروز دیدار مهمی در حسینیه امام خمینی(ره) با حاشیه‌هایی از جنس دلدادگی و عشق بین امام و امت به وقوع پیوست.


دیروز دیدار مهمی در حسینیه امام خمینی(ره) با حاشیه‌هایی از جنس دلدادگی و عشق بین امام و امت به وقوع پیوست. در چهلمین سالگرد قیام مردم تبریز در 29 بهمن 1356 آذربایجانی‌های غیور به محضر یار مشرف شدند تا از کلام مراد و رهبرشان توشه برگیرند و امام خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) چه زیبا، محکم و منطقی راهی را که ملت ایران آمد و مرارت‌هایی را که برای به سر بردن پیمان انقلاب کشید تا میراث‌دار خوبی برای انقلابیون 15 خرداد 1342، 19 دی 1356 و 17 شهریور 1357 باشد، ترسیم کرد. سخنان امام خامنه‌ای بسته‌ای کامل است از سیاست داخلی تا خارجی، از آفت‌یابی انقلاب تا جراحی فساد اقتصادی، از تنبه فردی تا تقوای سیاسی، از تزکیه مدیریتی تا اصلاح فرهنگ عمومی و هر آنچه امروز در آستانه بلوغ چهل سالگی برای تداوم انقلاب اسلامی نیاز داریم.
بیانات رهبر معظم انقلاب در چهار محور ارائه شد؛ انقلاب و کارکرد اصلی انقلاب، آسیب‌شناسی انقلاب، اولویت‌ها و ترجیحات انقلاب در این مقطع و آینده انقلاب. معظم‌له درباره مسئله‌ انقلاب و کارکرد انقلاب به عظمت انقلاب و اینکه هنوز ابعاد آن درست درک نشده، اشاره کردند و از فهرست بلند خدمات انقلاب به ایران سخن گفتند و تأکید کردند: «مهم‌ترین کار اصولی‌ای که انقلاب کرده است، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار است.» رهبر معظم انقلاب پیشرفت کشور در حوزه‌های گوناگون را معلول همین نظام مردم‌سالار متأسی از تعالیم دینی دانستند. ایشان درباره آسیب‌شناسی انقلاب هم گفتند، اگر انقلاب به آفاتی، چون «اشرافی‌گری، دل ‌سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه به جای توجه به طبقه‌ ضعیف، تکیه و امید بستن به خارجی‌ها به جای تکیه‌ به مردم» مبتلا شود، به «حرکت در سمت ارتجاع» دچار شده است.
درباره اولویت‌های امروز نیز رهبر معظم انقلاب، اقتصاد، اشتغال و تولید را مهم‌ترین مشکل امروز کشور دانسته، علاج را توجه به اقتصاد مقاومتی و اولویت‌هایی، مانند ترجیح مدیریت جهادی بر دیوان‌سالاری‌های فرسوده، متن مردم بر اقلیت‌های حزبی، مستضعفان بر مرفهان، نوسازی سیاست‌های دفاعی کشور و در سیاست خارجی، ترجیح شرق بر غرب و همسایه بر دور را مد نظر قرار دادند. در پایان، روشنای آینده انقلاب را به رشد علمی و اعتقادی جوانان و تقویت انگیزه انقلابی آنان به مثابه موتور پیشرفت انقلاب منوط کردند.

۱۳۹۶/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...