نسخه چاپی

طرح ارتقای ساختار سازمانی كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در دستور كار پلیس پیشگیری ناجا

سردار شرفی گفت: طرح ارتقای ساختار سازمانی كلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برای ارتقای بیشتر امنیت و آرامش و توان ارائه خدمات انتظامی مطلوب در دستور كار است.

به گزارش نما، سردار محمد شرفی در جلسه شورای عالی تحول کلانتری ها و پاسگاه‌ها با اشاره به لزوم تغییر در ساختار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها برای انجام خدمات رسانی بیشتر و مطلوب‌تر گفت: با توجه به رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و سیاست‌های کلی نظام مبنی بر سامان‌بخشی، تقویت و ارتقای ساختار کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و پیشگیری و پایش ناهنجاری‌های عمومی ناشی از پدیده‌های اجتماعی در این بخش، تغییر ساختار و هدفمند کردن نوع مأموریت‌های کارکنان کلانتری‌ها و برون سپاری بخش اعظمی از مأموریت‌ها از اولویت‌های اساسی پلیس پیشگیری ناجا در این برهه زمانی است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: در حال حاضر در کشور جمعیت در حال افزایش است بنابراین می‌طلبد که کلانتری‌ها با ساختاری مناسب و با تعداد نیروی انسانی متناسب با نوع و حجم مأموریتی، نسبت به امدادرسانی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان انجام وظیفه کنند که این امر مستلزم تقویت ساختاری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های برخی شهرستان‌ها و مناطق حاشیه نشین است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه در ارتقای ساختار سازمانی اولویت با رده‌های اجرایی است، عنوان کرد: باید با در نظر گرفتن کلیه جوانب، یگان‌هایی که دارای حساسیت بیشتری هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند را از لحاظ ساختار سازمانی و تأمین نیروی انسانی ساماندهی و ارتقا داد.

وی با اشاره به افزایش مأموریت‌های سالانه پلیس پیشگیری و انتظارات مسئولان و مردم از نیروهای نظامی و انتظامی در برآورده کردن انتظارات و ارائه خدمات مطلوب اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد لزوم توجه ویژه به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و تعبیر ایشان از این واحدهای انتظامی با عنوان سرانگشتان ناجا و همچنین ارتقای منزلت و معیشت کارکنان در این حوزه، یکی از اولویت‌های پلیس پیشگیری را در سال جاری تغییر ساختار این واحدها نسبت به گذشته و تأمین نیروی انسانی مجرب برای رسیدن به هدف نهایی پلیس پیشگیری که همان کلانتری مطلوب است، دانست.

سردار شرفی افزود: در بحث ارتقای ساختار سازمانی نباید فقط کمیت را مد نظر قرار داد بلکه باید به ارتقای کیفیت نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی در راستای نیل به اهداف سازمان گام برداشت.

وی تصریح کرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بیشترین سطح ارتباطی را در بدنه ناجا با اقشار مختلف دارند و اجابت خواسته شهروندان در سطح حداکثری، موجبات رضایت مردم و خشنودی پروردگار متعال است؛ پلیس پیشگیری تلاش می‌کند با مجاهدت و به کارگیری فناوری‌های نوین در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم از هیچ کوششی دریغ نکند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا یادآور شد: افزایش اقتدار و منزلت اجتماعی پلیس در گرو سازماندهی متناسب و جهت دهی درست مأموریت‌های سازمانی است و انجام صحیح مأموریت‌های این بخش با همکاری شهروندان امکان پذیر می‌شود و پلیس همواره در تلاش است بیشترین خدمات را با بازدهی بالا در کمترین زمان ممکن و با پایین‌ترین هزینه در اختیار شهروندان قرار دهد.

۱۳۹۸/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...