نسخه چاپی

آیت الله مجتهد شبستری در گفتگو با نما:

مرحوم عسگراولادی ساده زیست و علاقه‌مند به روحانیت بود

عکس خبري -مرحوم عسگراولادي ساده زيست و علاقه‌مند به روحانيت بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم عسگراولادی از فعالان بازار بود، اما او برخلاف ادعای بدخواهان زندگی ساده و دور از تشریفات و تجملات را برای خود برگزیده بود.


آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: مرحوم عسگراولادی یک شخصیت بسیار وارسته و آشنا به علوم حوزوی بود. زمانی من در مدرسه مروی تدریس می کردم که آیت الله مهدوی کنی هم در این مدرسه برای چهار نفر کلاس خصوصی برگزار می کردند و مرحوم عسگراولادی هم در مدرسه مروی به تحصیل می پرداختند و یکی از شاگردان آیت الله مهدوی کنی بودند و بعدها مشخص شد که آیت الله مهدوی کنی مشغول به تدریس درس خارج فقه بودند و مرحوم عسگراولادی هم یکی از آن چهار شاگردی قلمداد می شدند که در کلاس درس خارج فقه آیت الله مهدوی کنی حضور می یافتند.

وی در ادامه افزود: مرحوم عسگراولادی به روحانیت بسیار علاقه‌مند بود و سعی می کرد که حتماً شئون روحانیت را رعایت کند و به آنها احترام بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: زمانی من نماینده بودم و همراه مرحوم عسگراولادی در کمیسیون بازرگانی که الان کمیسیون اقتصادی است، عضویت داشتیم. هرگاه اعضای کمیسیون از مرحوم عسگراولادی می خواستند که او رئیس کمیسیون بازرگانی شود، ایشان قبول نمی کردند و پس از مدتی مشخص شد که چون به روحانیت علاقه دارد و بر حسب احترام، حاضر نمی شود با حضور من در کمیسیون، ریاست کمیسیون را بر عهده بگیرد.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: مرحوم عسگراولادی اقتصاددان قوی بود، اما تا زمانی که من در کمیسیون بازرگانی حضور داشتم و با وجود اینکه به ایشان بسیار اصرار می کردم ریاست کمیسیون را برعهده بگیرند، حاضر به پذیرش ریاست کمیسیون نبودند.

وی در این رابطه ادامه داد: بیشتر طرح ها و لوایح را با هماهنگی یکدیگر تنظیم می کردیم و همیشه در حین کار و فعالیت از او رفتارهای منطقی و متانت بروز می کرد
وی افزود: مرحوم عسگراولادی همیشه اهل استدلال، تواضع و ادب بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نوع زندگی مرحوم عسگراولادی گفت: مرحوم عسگراولادی از فعالان بازار بود، اما او برخلاف ادعای بدخواهان زندگی ساده و دور از تشریفات و تجملات را برای خود برگزیده بود و زمانی که سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند، حقوق اندک و ناچیزی از کمیته امداد دریافت می کردند.

۱۳۹۹/۸/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...