نسخه چاپی

ورود غیر منتظره یك هیأت امنیتی مصری به غزه

ورود غير منتظره يک هيأت امنيتي مصري به غزه

یك هیأت امنیتی مصری برای گفت وگو با مقامات «جنبش حماس» در مورد تحولات فلسطین به طور غیر منتظره وارد نوار غزه شد.

به گزارش نما به نقل ازروزنامه «الشرق الاوسط»، مقامات مصری دیروز بدون اطلاع قبلی با مقامات حماس در نوار غزه دیدار کردند و در مورد موضوعاتی چون روابط دو جانبه، مسائل مشترک امنیتی، برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی گفت وگو پرداختند.

الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه که به نام آنها اشاره نکرده، نوشت که بحث و گفت وگوها پیرامون اقدامات لازم در مورد برگزاری موفقیت آمیز انتخابات فلسطین بوده که در ضمن آن دستگیری نمایندگان حماس و تهدید آنها توسط رژیم صهیونیستی و همچنین عمل به توافقات صورت گرفته در قاهره درباره نظارت بر این انتخابات در نوار غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این منابع تأکید کردند که این ملاقات مربوط به پرونده تبادل زندانیان بین حماس و رژیم صهیونیستی نیست، اگرچه رایزنی‌های مداوم در این باره وجود داشته، اما موضع حماس در این باره کاملا روشن است و چندین بار نیز به مصر اعلام کرده که هیچ زندانی اسرائیلی را در قبال آزادی فلسطینیان دربند این رژیم آزاد نخواهد کرد، بنابراین توپ در زمین اسرائیل است.

هیأت مصری پیشتر نیز با اعضای کمیته مرکزی «فتح» و رئیس سرویس اطلاعات فلسطین دیدار کرده بود.

طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه مه‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش حماس قرار گرفت.

ایسنا 

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...