نسخه چاپی

درخواست تشكیلات خودگردان از «تل‌آویو» برای دریافت تجهیزات نظامی

درخواست تشکيلات خودگردان از «تل‌آويو» براي دريافت تجهيزات نظامي

برخی منابع اعلام كردند كه تشكیلات خودگردان به منظور سركوب فلسطینیانِ معترض به قتل «نزار بنات» از رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی درخواست كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری سما، منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار ارائه تجهیزات نظامی توسط رژیم صهیونیستی به این تشکیلات شده است.

بر اساس این گزارش، این منابع تأکید کرده اند که تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور سرکوب فلسطینیان معترض به قتل «نزار بنات» چنین درخواستی را از رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

منابع مذکور عنوان کرده اند: تشکیلات خودگردان فلسطین معتقد است که با انتشار گزارش تحقیقات مربوط به قتل نزار بنات، فعال فلسطینی، اعتراضات مردمی در کرانه باختری مجدداً از سر گرفته خواهد شد و از همین روی، این تشکیلات به تجهیزات امنیتی و نظامی بیشتری نیاز خواهد داشت.

چندی پیش مأموران تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن یورش به خانه نزار بنات به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس بازداشت کردند. چند ساعت بعد استانداری الخلیل از مرگ این فعال فلسطینی خبر داد. با این حال، تاکنون جسد او به خانواده اش تحویل داده نشده است.

مرگ این فعال فلسطینی پس از بازداشت توسط تشکیلات خودگردان اعتراضات گسترده‌ای به دنبال داشت. جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: نزار بنات توسط تشکیلات خودگردان ترور شده است. از مردم فلسطین می‌خواهیم حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع پیکر او داشته باشند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ربوده شدن فعال فلسطینی را به شدت محکوم کرد و تشکیلات خودگردان را عامل مرگ مشکوک او دانست. عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته مسائل جهان عرب نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با همکاری تشکیلات خودگردان در مرگ نزار بنات دست داشته است.

گفتنی است، «نزار بنات» منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان فلسطین و نامزد فهرست «الحریه و الکرامه» در انتخابات پارلمانی بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. نزار بنات گفته بود: تشکیلات خودگردان برای منافع خود حاضر است همه چیز از جمله منافع ملی را بفروشد.


۱۴۰۰/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...