نسخه چاپی

سفر سلطان عمان به عربستان برای بحث درباره پرونده‌های منطقه

سفر سلطان عمان به عربستان براي بحث درباره پرونده‌هاي منطقه

سلطان عمان فردا مهمان پادشاه عربستان در شهر نئوم برای بحث درباره پرونده‌های متعدد منطقه‌ای خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ، «هیثم بن طارق» سلطان عمان فردا به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان راهی این کشور می‌شود و به گزارش منابع آگاه قرار است این سفر به مدت دو روز ادامه داشته باشد.

منابع در این زمینه گزارش دادند که سفر سلطان عمان به عربستان در چارچوب تقویت روابط مستحکم و تاریخی میان دو کشور و گسترش چشم انداز همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

منابع خبری عمان هم اعلام کردند، هیثم بن طارق و هیئت همراهش شامل تعدادی از وزیران و مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ یکشنبه در شهر نیوم با ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ملاقات خواهند کرد.

یک مقام در کشورهای شورای همکاری نیز اعلام کرد که یکی از محورهای اصلی مذاکرات سلطان عمان در عربستان موضوع جنگ یمن و پایان دادن به آن خواهد بود که عمان از مدتی پیش تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای در این باره آغاز کرده است.

به گفته این منبع، موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران و تقویت شورای همکاری و گسترش روابط عمان و عربستان نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار خواهد بود.

پیش از این، عمان بر ادامه تلاش‌ها در همکاری و هماهنگی با عربستان و نماینده سازمان ملل و ایالات متحده و طرف‌های یمنی برای پایان دادن به جنگ یمن تأکید کرده بود.

برخی کاربران پیش بینی کردند، سلطان هیثم آخرین تحولات مربوط به میانجی‌گری مسقط برای ایجاد راه حل بحران یمن به منظور حل مشکل این کشور را به اطلاع مقامات عربستان خواهد رساند.

این سفر در زمانی مهم انجام می‌شود زیرا با نزدیک شدن دیدگاه‌های مسقط و ریاض و تمایل مشترک برای تقویت روابط دو جانبه دو کشور در بسیاری از بخش‌ها همزمان شده است.

دو کشور به توسعه استراتژیکی تکیه دارند که در تبدیل آنها به قطب‌های اقتصادی و استفاده از امکانات و منابع موجود کمک می‌کند به طوریکه عمان آماده تقویت موقعیت استراتژیک خود مشخصا از زمان توسعه بندر الدقم است که می‌خواهد مهمترین بندر در منطقه باشد.

این سفر همچنین همزمان شده است با اعلام زمان افتتاح اولین خط ارتباطی بین عربستان و عمان از سوی وزیر حمل و نقل این کشور.

محمد بن سلمان نیز اخیرا تماس تلفنی با هیثم بن طارق برقرار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان،واس، گزارش داد، در این تماس چالش‌های زیست محیطی منطقه، پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی آن بررسی شد.

شاهزاده بن سلمان با سلطان عمان ابتکارعمل خاورمیانه سبز را به عنوان ابتکارعمل ویژه برای حل چالش‌های محیط زیستی در میان گذاشت.

تسنیم

۱۴۰۰/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...