نسخه چاپی

امیرعبداللهیان وارد مسكو شد

عکس خبري -اميرعبداللهيان وارد مسکو شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای روس خود در رأس هیأتی وارد مسكو شد.

به گزارش نما، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در رأس هیأتی دقایقی قبل وارد مسکو شد.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۲۳ اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امیرعبداللهیان به مسکو خبر داده بود و افزود: آقای امیرعبداللهیان سه شنبه عازم مسکو است و در خصوص دو سه موضوع مشخص دوجانبه با محوریت تحولات در وین رایزنی‌هایی را با همتای خودش داشته باشد، یکی از موضوعات که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، کمکی است که ایران می‌تواند برای تحولات در اوکراین صورت دهد و همه باید مسؤولانه کمک کنند که این جنگ به مناطق دیگر سرریز نکند. اوراسیا تحمل جنگ‌های گسترش یافته بیشتری را ندارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به لبنان اعلام کرد که این سفر در دستورکار قرار دارد و افزود: امیرعبداللهیان ابتدا عازم روسیه است و بعد هم ان‌شاءالله عازم کشورهای منطقه در حوزه شامات است. چند سفر دیگر منطقه‌ای در دستور کار است و دعوت‌هایی برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در پاکستان و... مطرح است، ولی باید ببینیم تحولات چگونه رقم می‌خورد که در چه تاریخ‌هایی در کدام پایتخت‌ها حاضر شوند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز دیروز خبر داد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در مسکو با جزئیات، درباره تحولات مذاکرات وین بحث خواهند کرد. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، تحریم‌های غرب، رویکرد روسیه در تقویت همکاری با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...