نسخه چاپی

ژاپن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال كرد

عکس خبري -ژاپن تحريم‌هاي جديدي عليه روسيه اعمال کرد

ژاپن با ادعای ارتباط شركت‌های روسی با برنامه موشكی پیونگ یانگ، تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال كرد.

به گزارش نما، وزارت خارجه ژاپن امروز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چهار شرکت و سه فرد روسی دیگر به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با برنامه موشکی پیونگ یانگ اعمال کرد.

این اقدامات تحریم‌های اعلام‌شده قبلی را که به بهانه حمله نظامی روسیه به اوکراین اجرا شده است، گسترش می‌دهد و شامل شرکت‌های آپولو، آر کی بریز RK Breeze، زیل ام Zil-M و پارسک Parsek می‌شود.

مقامات ژاپن پیشتر همکاری با بانک مرکزی روسیه را به حالت تعلیق درآورده بودند که در واقع به معنای مسدود کردن ذخایر روسیه در بانک ژاپن است. دارایی‌های بانک مرکزی روسیه در ژاپن حدود ۳۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

ژاپن همچنین بسته‌های تحریمی متعددی را علیه روسیه، با توجه به شرایط جنگ اوکراین اعلام کرد و بیش از ۱۰۰ نفر از جمله مقامات و بسیاری از تاجران و نهادهای در روسیه تحت تحریم‌های خود قرار داد.

تازه‌ترین موشک بالستیک کره شمالی که پنج شنبه گذشته شلیک شد، تا ارتفاع ۶۰۰۰ و مسافت ۱۰۸۰ کیلومتری به مدت ۷۱ دقیقه پرواز کرد و در نهایت در آب‌های سواحل غربی ژاپن فرود آمد. معاون وزیر دفاع ژاپن، اندکی پس از شلیک این موشک به خبرنگاران گفت که ارتفاع این موشک نشان دهنده نوع جدیدی از موشک‌های قاره پیمای پیونگ یانگ است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


۱۴۰۱/۱/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...