نسخه چاپی

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با نما:

كالاهای اساسی نباید از قیمت شهریور سال گذشته گران‌تر شوند

عکس خبري -کالاهاي اساسي نبايد از قيمت شهريور سال گذشته گران‌تر شوند

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی را مشخص كرد كه این اقدام كمكی كمك بزرگی به دولت بود و به نوعی شفاف سازی در بودجه بود‌.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی«نما» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه می‌گوید، اظهار داشت: مجلس به هیچ وجه دولت را ملزم به تغییر نحوه تخصیص ارز ترجیحی نکرده است.

وی متذکر شد: مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ مابه‌التفاوت ارز ترجیحی با ارز نیمایی را مشخص کرد که این اقدام کمکی کمک بزرگی به دولت بود و به نوعی شفاف سازی در بودجه بود‌.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر ما در بودجه تصویب کردیم که اگر دولت قرار است تغییری در نحوه تخصیص ارز ترجیحی ایجاد کند، باید مقدمات آن فراهم شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهم دیگر که در قانون مجلس آمده آن است که قیمت کالاهای اساسی نباید از شهریور سال ۱۴۰۰ بیشتر شود و این مسئله خیلی مهم است و دولت باید به آن توجه کند.

آزادی‌خواه تاکید کرد: دولت می‌گوید در حال حاضر قانون مجلس را اجرا می‌کند و حرف ما آن است که اگر واقعاً دولت به دنبال اجرای قانون است، باید قانون را به درستی و به طور کامل اجرا کند و نباید قیمت کالاها بالاتر از قیمت‌هایی باشد که در شهریور سال ۱۴۰۰ بود.

وی اظهار داشت: برخی از کارشناسان می‌گویند این امکان وجود ندارد که قیمت کالاها در همان قیمت شهریور سال ۱۴۰۰ بماند که حرف ما این است که اگر واقعا اینگونه است، باید در این زمینه با مردم به صورت صریح گفتگو شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی دولت در صورتی می تواند ارز ترجیحی را حذف کند که بتواند قیمت‌ها را کنترل کند و آسیبی به مردم از نظر معیشتی وارد نشود.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه باید مقدمات اجتماعی و روانی اصلاح نظام ارزی فراهم شود، اظهار داشت: مردم باید در جریان جزئیات این مسئله قرار گیرند و نحوه جبران آن هم باید مشخص شود. همچنین دولت باید پیش از انجام هر اصلاحی در زمینه تخصیص ارز، مابه‌التفاوت را جبران کرده و به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. مردم باید به لحاظ روانی آمادگی لازم را در این باره داشته باشند.

۱۴۰۱/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...