نسخه چاپی

سید مصطفی میرسلیم در گفتگو با نما مطرح كرد:

عامل محیط زیست در تولید/ دو یا چند نرخی بودن ارز مانع تولید است

عکس خبري -در انتخابات مردم به برنامه هاي نامزدها راي دهند /پشتوانه حزبي پاسخگويي ميرسليم را بيشتر مي کند

نماینده مردم تهران گفت: در عمل ما چند نرخی بودن ارز را شاهدیم و این منجر به ناهنجاری های متعدد در زمینه‌های ویژه‌خواری و فساد می‌شود.

صادق رخ فرد - به گزارش نما ، سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما در خصوص نقش محیط زیست در تولید  گفت: در اقتصاد کلان باید به هزینه های محیط زیست دقت شود؛ هزینه هایی که در حال حاضر به لحاظ ایجاد آلاینده های ناشی از خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها تحمیل می شود رقمی بالغ بر هفت میلیارد در سال است و نباید این هزینه ها را در اقتصاد کلان نادیده گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید ببنیم این اشکال اساسی را چگونه می توان اصلاح کرد. هزینه‌های محیط زیستی باید در محاسبات کلان تولید درنظر گرفته شود. 

نماینده مردم تهران یادآور شد: در مورد اقتصاد کلان باید گفت تولید داخلی ما با استفاده از مواد اولیه داخلی انجام می گیرد اگر مواد اولیه نتواند به نرخ رقابتی عرضه شود نباید توقع داشت محصول نهایی با نرخ قابل رقابت عرضه شود. وقتی مواد اولیه گران عرضه می شود بر کیفیت اثر می گذارد و  محصول نهایی صدمه می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر اقتصاد کلان ما از ابتدای انقلاب اسلامی با مسئله دو یا چند نرخی بودن ارز مواجه بوده‌ایم، با اینکه در برنامه هفتم حرکت به سمت ثبات نرخ ارز ذکر شده است اما در عمل ما  چند نرخی بودن ارز را شاهدیم و این منجر به ناهنجاری های متعدد در زمینه‌های ویژه‌خواری و فساد می‌شود.

میرسلیم در پایان گفت: ما باید خواهان این باشیم که پس از وضع سیاست کلی، از لحاظ اجرایی، اقدامات مناسب و برنامه ریزی و طراحی شایسته صورت بگیرد تا از نتایج آن استفاده کنیم وگرنه جز ضرر عایدی دیگری نخواهد داشت.


۱۴۰۲/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...