نسخه چاپی

حمیدرضا ترقی:

موفقیت ایران در شورای امنیت نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود/ پیام «وعده صادق» به منطقه

موفقيت ايران در شوراي امنيت نتيجه هماهنگي ميدان و ديپلماسي بود/ پيام «وعده صادق» به منطقه

قائم مقام دبیركل حزب موتلفه اسلامی درباره نقش «میدان» و «دیپلماسی» در پیروزی ایران در نشست شورای امنیت، گفت: به‌طور طبیعی اگر هماهنگی میان این دو حوزه وجود نداشت، قطعاً این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

به گزارش نما ، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، با اشاره به جلسه شورای امنیت سازمان ملل که هیچ مصوبه‌ای دالّ بر محکومیت ایران نداشت، گفت: آمریکا و غربی‌ها اعلام کردند که پاسخ حمله ایران به رژیم صهیونیستی را از طریق دیپلماتیک خواهند داد و تنها راه این پاسخ دیپلماتیک به ایران هم تشکیل شورای امنیت سازمان ملل بود که بتوانند در آنجا محکومیتی علیه ایران به تصویب برسانند و اینگونه پاسخ خود را بدهند.

 

وی افزود: با توجه به دیپلماسی قوی دولت و فعالانه برخورد کردن در این زمینه و سخنان نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل و همچنین مذاکراتی که با سایر کشورها بویژه چین و روسیه انجام شد آمریکا و غربی‌ها در این پاسخ دیپلماتیک هم شکست خوردند.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: روش و استراتژی ایران در پاسخگویی به اقدام رژیم صهیونیستی آنچنان دقیق و حساب شده بود که حتی امکان تقابل دیپلماتیک را هم از دشمنان جمهوری اسلامی گرفت و این پیروزی دومی بود که جمهوری اسلامی بعد از پیروزی نظامی در عرصه دیپلماتیک به‌دست آورد و آنها نتوانستند کار اساسی علیه ایران انجام دهند زیرا حق با جمهوری اسلامی بود و این حق قابل انکار نبود.

 

موفقیت دیپلماتیک ما در شورای امنیت نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود

 

ترقی درباره نقش میدان و دیپلماسی در پیروزی نشست شورای امنیت، گفت: به‌طور طبیعی اگر هماهنگی میان این دو حوزه در دولت وجود نداشت قطعاً این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

 

وی تاکید کرد: در پی زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تا انجام عملیات«وعده صادق» ما شاهد فعالیت دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه ایران بودیم که به کمک میدان آمد و این فرصت را به او داد که خود را برای اقدام دقیق و حساب شده آماده کند و از طرفی توانست با این هماهنگی بین‌المللی و دیپلماسی به شکلی عمل کند که در هر دو جبهه چه در میدان و چه در دیپلماسی دشمن را شکست بدهد.

 

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ارزیابی خود از اهمیت عملیات «وعده صادق»، گفت: در درجه اول حق قانونی جمهوری اسلامی است که پاسخ مشخصی نسبت به جنایتی که صهیونیست‌ها مرتکب شده‌اند، بدهد.

 

ترقی با بیان اینکه هیچ کدام از مجامع بین‌المللی نسبت به محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کنسولگری ایران اقدام جدی انجام ندادند، از این رو همه حق را به جمهوری اسلامی دادند تا بتواند از خود دفاع کند، گفت: آنها با حمله به سرکنسولگری ما در دمشق به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کردند و ما هم در پاسخ عملیات «وعده صادق» را اجرا کردیم.

 

تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهانی ضرورت اجتناب‌ناپذیر بود

 

وی بیان کرد: همچنین تنبیه و ادب کردن رژیم صهیونیستی به عنوان قانون‌شکنی که به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست و تاکنون هیچ قطعنامه‌ و تعهد بین‌المللی را از سوی مجامع بین‌المللی نپذیرفته است و کاملا مانند یک سگ‌هار در عرصه بین‌المللی عمل می‌کند، برای امنیت جهانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بود.

 

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس و باتوجه به شرایطی که ما در منطقه، جنگ غزه و شرایط بین‌المللی داریم و روندی که در جهت منزوی کردن صهیونیست‌ها در جهان صورت گرفته است، امروز همه دنیا این دولت جعلی را به عنوان یک دولت کودک‌کش و جنایتکار جنگی می‌شناسند و نسبت به او اظهار تنفر می‌کنند.

 

ترقی افزود: طبیعتاً برخورد، تلافی و انتقام نسبت به صهیونیست‌ها باید به شکلی صورت می‌گرفت که اولاً: منطقه دچار تشنج و جنگ گسترده نشود و ثانیاً: جنازه در حال احتضار رژیم صهیونیستی دوباره احیا نشود و ثالثا: رعایت معیارهای اخلاقی در این نبرد کاملاً مورد توجه قرار بگیرد.

 

هماهنگ کردن اقدام نظامی ایران حیرت جهان را نسبت به سپاه برانگیخت

 

وی با بیان اینکه با توجه به همکاری‌هایی که آمریکا، فرانسه و اروپا با رژیم صهیونیستی برای تقویت پدافند چندلایه داشتند، عملیات «وعده صادق» با برنامه‌ریزی بسیار دقیقی صورت گرفت و حیرت جهان را نسبت به اقدام سپاه پاسداران و ارتش ایران برانگیخت ، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست با یک نقشه بسیار دقیق و حساب شده هم به پدافند چندلایه صهیونیست‌ها نفوذ پیدا کنند و هم اهدافی را که به عنوان اهداف اصلی تعیین کرده بودند مورد هدف قرار دهند.

 

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: خسارت ناشی از اصابت موشک‌های ایران به مراکز و پایگاه‌هایی رژیم صهیونیستی و انهدام این مراکز و خسارت وارده به تجهیزات پدافندی و موشک‌گذاری آنها که به تعبیر خودشان بیش از یک و نیم میلیارد دلار هزینه در پی داشته، رژیم جعلی صهیونیستی را متحمل خسارات سنگینی کرد و ایران توانست ظرف مدت چند ساعت این جنگ را پیروز به پایان برساند.

 

ترقی درباره تصریح کرد: پیام «وعده صادق» به رژیم صهیونیستی این است که اولا اگر جمهوری اسلامی وعده‌ای برای برخورد می‌دهد وعده او صادق است و به تعهد و یا خواسته خود عمل می‌کند.

 

پیام «وعده صادق» به کشورهای منطقه

 

وی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی دیگر قابل شوخی برای کشورهای منطقه، صهیونیست‌ها و غربی‌ها نیست، اضافه کرد: جمهوری اسلامی امروز از یک اقتدار نظامی برخوردار است و کسی نمی‌تواند با این اقتدار نظامی شوخی کرده و تصور کند که می‌تواند بزند و در برود و هیچ آسیبی هم نبیند.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه «وعده صادق» پیامی به کشورهای منطقه که درصدد عادی سازی روابط خود با صهیونیست‌ها هستند و در عین حال به پایگاه‌های آمریکا در کشورهایشان نیز برای سوءاستفاده صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در جهت متشنج کردن منطقه چراغ سر نشان می‌دهند دارد، گفت: باید مراقب باشند که اگر دست به چنین اقدامی بزنند آنها هم در رده دشمنان جمهوری اسلامی تلقی می‌شوند و بهترین راه این است که هیچ همکاری با دشمنان جمهوری اسلامی نداشته باشند.

 

ترقی با بیان اینکه امروز ایران، یک ایران قوی است و این ایران قوی اجازه تجاوز به حریم خود را به هیچ کشوری نمی‌دهد، تاکید کرد: «وعده صادق» این پیام را هم به صهیونیست داد که اقدامات جنایتکارانه آنها بدون پاسخ چه از سوی جمهوری اسلامی و چه از سوی جبهه مقاومت نخواهد بود.

 

ایران با برنامه‌ریزی دقیق از توان بازدارندگی استراتژیک صهیونیست‌ها عبور کرد

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملیات «وعده صادق» به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی است، اظهار کرد: قطعاً همینطور است. ایران توانست با این برنامه‌ریزی دقیق از توان بازدارندگی استراتژیک صهیونیست‌ها عبور کرده و یک موضع تهاجمی اتخاذ کند.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما در ارتباط با دفاع از کشورمان از آمادگی کامل برخوردار هستنیم و در کنار آن آمادگی تهاجم لازم را هم علیه دشمنانمان پیدا کرده‌ایم، گفت: این عملیات نشان داد که جمهوری اسلامی می‌تواند به‌راحتی به اهداف خود دست پیدا کند و این توانایی را دارد که از همه توان بازدارندگی چند لایه‌ای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها عبور کند، بدون اینکه مانعی سر راه خود ببیند.

۱۴۰۳/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...