نسخه چاپی

سركوب در دور تند

سرکوب در دور تند

رسانه‌های امریكا گزارش دادند كه نیروهای پلیس امریكا از هجدهم آوریل تا كنون در ۲۵ دانشگاه این كشور در ۲۱ ایالت، حداقل هزار دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت كرده‌اند.

به گزارش نما ، در تداوم موتور حمایت از فلسطین و اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، روز گذشته تظاهرات دیگری در سطح جهان بر پا شد. از سوی دیگر در ایالات متحده مدعی آزادی بیان، پلیس به‌عنوان بازوی حمایتی دولت از جنایات اشغالگران همچنان در گود سرکوب دانشجویان، به زدوخورد و بازداشت می‌پردازد. روز گذشته صدها دانشجو و شخصیت‌ دانشگاهی همراه با گروه‌هایی از هنرمندان و شهروندان عادی در پاکستان در مقابل کنسولگری امریکا در لاهور تجمع کرده و حمایت ایالات متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل‌کشی ساکنان غزه توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کردند. منابع کانادایی نیز اعلام کردند که کمپ‌های اعتراضی دانشجویی که در دانشگاه مک‌گیل شهر مونترال آغاز شده، اکنون باوجود تلاش‌های پلیس و دادگاه‌ها برای سرکوب، به دانشگاه‌های دیگر کانادا سرایت کرده است. اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز طی بیانیه‌ای با حمایت از جنبش دانشجویی، سرکوب تظاهرات اساتید و دانشجوها توسط پلیس امریکا و آلمان در محوطه‌های دانشگاه‌ها را محکوم و خواستار گسترش این جنبش برای توقف نسل‌کشی در نوار غزه شد. تأثیرگذاری راهپیمایی‌های اعتراضی بر جامعه جهانی سبب نگرانی مقامات و وزرای صهیونیستی شد. آنها در جلسه کابینه ناامیدی خود را از وضعیت دیپلماسی عمومی اسرائیل در پی تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های امریکایی و بین‌المللی ابراز کردند. وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در این رابطه افکار عمومی امریکا را یک تهدید وجودی برای اسرائیل خواند. اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان امریکایی در بسیاری از دانشگاه‌های امریکا ادامه دارد و به موازات آن نیز ماشین سرکوب پلیس دور تند به خود گرفته است. سه‌شنبه شب پلیس نیویورک برای مهار صدای اعتراضی دانشجویان در سراسر امریکا، برای چندمین‌بار به دانشگاه کلمبیا یورش برد و ساختمانی که دانشجویان آن را به تصرف خود درآورده بودند، کاملاً محاصره کرد. ذکر این نکته مهم است که اقدامات پلیس در دانشگاه کلمبیا، آغازگر جنبش دانشجویی علیه نسل‌کشی، تلاشی برای الگوسازی سرکوب و ارعاب دانشجویان در سایر دانشگاه‌های امریکا است. شورای امنیت ملی امریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا در اشغال ساختمانی در این دانشگاه گفت؛ اعتراض‌های دانشجویی در حمایت از فلسطین را زیرنظر دارد.
روز گذشته رسانه‌های امریکا گزارش دادند که نیروهای پلیس امریکا از هجدهم آوریل تا کنون در ۲۵ دانشگاه این کشور در ۲۱ ایالت، حداقل هزار دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت کرده‌اند.

منبع: روزنامه ایران

۱۴۰۳/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...