نسخه چاپی

بررسی ارتقای روابط ایران و آرژانتین در مجلس

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش می‌كنیم تا در كمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع ارتقای روابط ایران با آرژانتین را پیگیری و بررسی كرده و زمینه این امر را با رایزنی‌های دیپلماتیك فراهم كنیم.

به گزارش نما، منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: روابط ایران با کشور آرژانتین بعد از اتهامات سران این کشور در انفجار مرکز یهودیان بوینوس آیرس تقلیل یافته بود که با توجه به سخنان اخیر رئیس جمهور این کشور در مبری اعلام کردن ایران از دست داشتن در این حادثه، قرار است مجلس نیز سطح ارتقای روابط دیپلماتیک ایران با آرژانتین را مورد بررسی قرار داده و در راستای ارتقای آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه در این حوزه آن چه که مهم به نظر می‌رسد تلاش برای حسن روابط و از بین رفتن برخی سوء تفاهمات پیش آمده با تهدید کشورهای استکباری است، گفت: ما در تلاش هستیم تا خلاف کشور انگلیس که هیچ دوست نداریم روابطمان را با آن ارتقا دهیم، با آرژانتین به تقویت روابط پرداخته و نیز به بهبود مناسبات امیدوار هستیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد کاهش یا ارتقای روابط ایران با انگلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه انگلیسی‌ها دیگر قدرت گذشته را ندارند و در عرصه دیپلماتیک بی‌خاصیت شده‌اند سطح روابط ایران با این کشور در شرایط کنونی باقی می‌ماند و هیچ دوست نداریم که در این زمینه تجدید نظر و یا بررسی جدید انجام شود.

حقیقت‌پور بیان کرد: انگلیسی‌ها همواره به حیله و نیرنگ و رفتارهای مرموزانه در سطح بین‌المللی شهرت دارند و آن چه که در این زمینه مهم به نظر می رسد تلاش عده‌ای برای افزایش روابط است که امکان آن با توجه به دخالت‌های اخیر نخست وزیر این کشور در مسائل داخلی ایران وجود ندارد.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...