نسخه چاپی

بازی جدید تركیه در منطقه/ مواضع این كشور بر روابطش با ایران تاثیرگذار خواهد بود

عکس خبري -بازي جديد ترکيه در منطقه/ مواضع اين کشور بر روابطش با ايران تاثيرگذار خواهد بود

رئیس كمیته امنیت مجلس با بیان این كه تركیه نقش پرمخاطره‌ای را در منطقه شروع كرده است گفت: در صورتی كه این كشور بر مواضع خود اصرار كند در رابطه طرفین تاثیرگذار خواهد بود

"محمدرضا محسنی‌ثانی" نماینده مردم سبزوار، خوشاب و جغتای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به مواضع اخیر ترکیه در قبال مسائل منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ترکیه بازی جدیدی در راستای مسائل منطقه‌ای آغاز کرده است.

وی افزود: ترکیه نقش پرمخاطره‌ای را شروع کرده و احتمالا آسیب‌هایی را متوجه خودش و منطقه خواهد کرد.

رئیس کمیته امنیت مجلس تصریح کرد: متاسفانه ترکیه سیاست‌های درست را اتخاذ نمی‌کند و روز به روز به تشدید بحران اضافه می‌شود اما آن چه که در این زمینه انجام می‌گیرد مورد توجه و دقت نظام است.

وی اظهار داشت: ما تا به حال با قوت و قدرت به موضوعات اشراف اطلاعاتی داریم و توانستیم در منطقه حاشیه امن برای نظام ایجاد کنیم و سعی می‌کنیم این حاشیه امن برای تمام مسلمانان منطقه ایجاد شود.

محسنی‌ثانی تصریح کرد: هر چند برخی کشورها در این زمینه با اقدامات نابخردانه می‌خواهند حضور خود را توجیه کنند اما آن چه که صورت می‌گیرد، غیرمنطقی است.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس در خصوص این که آیا ادامه مواضع ترکیه تاثیری بر روابط طرفین ایران و ترکیه خواهد شد یا خیر گفت: طبیعتا بی‌تاثیر نخواهد بود.

وی افزود: هر چند ما در این زمینه دیدگاه‌های متفاوتی داریم اما ملاحظات همسایگی نیز لحاظ می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...