نسخه چاپی

كمك میلیاردی دانش‌آموزان به نیازمندان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد تومان توسط دانش‌آموزان برای كمك به دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شد كه نسبت به سال قبل خود دو برابر شده بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه دوره اول خواجه عبدالله انصاری منطقه ۴ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران یادآور شد: طبق توافقنامه‌ای که بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت آموزش و پرورش امضا شده است در جشن عاطفه‌ها مجموع وجوهی که در آموزشگاه‌ها و پایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود، صورتجلسه شده و در اختیار همان محلی که کمک‌ها جمع‌آوری شده است، قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کمک‌ها توسط شورای مدرسه برای دانش‌آموزان نیازمند به شیوه آبرومندی در طول سال پیش‌بینی می‌شود و در سال گذشته در اولین سال دولت تدبیر و امید نسبت به سال قبل ۱۰۰ در صد رشد داشت یعنی بیش از ۱۴ میلیارد تومان توسط دانش‌آموزان جمع‌آوری شد و نسبت به سال قبل خود دو برابر شده بود.

کفاش افزود: تعداد نیازمندان را شناسایی کرده‌ایم اما به جهت اینکه آبروی دانش‌آموزان برای ما خیلی ارزشمند است، مطرح نمی‌شود و در سطح مدارس، مدیر و شورای مدرسه کاملاً وضعیت دانش‌آموزان را از روی مصاحبه‌ها و پرسشنامه‌ها مد نظر دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این کار یک جنبه نمادین دارد، برای اینکه کمک، هدف فرعی است و هدفمان این است تا بچه‌ها یاد بگیرند نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت نباشند و این حرکتی تربیتی - فرهنگی است تا ما انسان‌ها به خودمان بیاییم و به فکر دیگران باشیم.

وی افزود: علاوه بر این، سازمان دانش‌آموزی تشکلی تحت عنوان یاران امداد در مدرسه دارد و بچه‌های علاقه‌مند برای جمع‌آوری کمک همکاری می‌کنند و این کار در طول سال ادامه دارد و جشن عاطفه‌ها نیز در نیمه دوم مهر هر سال برگزار می‌شود و در روزهای دوم و سوم آن نیز در مساجد و پایگاه‌ها این کار انجام می‌شود.

کفاش در خصوص امدادیاران جوان گفت: این یکی از انجمن‌هایی است که در سازمان دانش‌آموزی است و دانش‌آموزانی که عضو تشکل سازمان دانش‌آموزی هستند در قالب امدادیاران در طول سال در مدرسه فعالیت می‌کنند تا مشابه جشن عاطفه‌ها را در طول سال برگزار کنند.

وی در خصوص کتاب شکوفه‌های مهر اضافه کرد: کتاب شکوفه‌های مهر کار مشترک سازمان دانش‌آموزی به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) است و برای تشویق دانش‌آموزان بوده و در کتب درسی جدید هفتم و هشتم نیز رویکرد انگیزش‌های عاطفی و تقویت عاطفه بیان شده است.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...