نسخه چاپی

بحران آب در 15 درصد از شهرهای فارس

مدیر عامل شركت آب منطقه ای فارس با بیان اینكه در حال حاضر 800 روستا در استان فارس با تانكر آبرسانی می شوند اعلام كرد : 15 درصد شهرهای استان در شرایط تنش آب شرب به سر می برند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مهندس حمید رضا دهقانی مدیر عامل آب منطقه ای فارس بحران آب دراستان فارس را جدی دانست و از کاهش حجم آب پشت سدها خبر داد و گفت : در شش ماهه اول امسال حجم آب ورودی به سدهای استان نسبت به سال گذشته با کاهش 28 درصدی رو به رو بوده است.

وی گفت: با وجود آنکه یک پنجم کل حوزه مطالعاتی منابع آبی کشور در استان فارس قرار گرفته این استان به بهشت دستگاه های حفاری تبدیل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود هفت سد در استان فارس افزود: ظرفیت سدهای ما باید دو میلیارد و 850 میلیون متر مکعب باشد اما در حال حاضر حجم آب مفید سدهای استان 180 میلیون متر مکعب است.

به گفته این مسوول : فارس از سال 86 متأسفانه فارس درگیر بلای طبیعی خشکسالی شده که تا امروز نیز ادامه داشته، به گونه ای که با کاهش 28 درصدی بارندگی نسبت به میانگین کل بارندگی ها رو به رو بوده ایم.

دهقانی با بیان اینکه رودخانه های زیادی در فارس وجود دارد که نسبت به دوره آماری از میانگین آبدهی 99 درصد به 37 درصد رسیده خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه های استان خشک شده یا به کاهش روان آب سطحی دچار است.

مدیر عامل آب منطقه ای فارس با تصریح بر اینکه اثری از دریاچه های بزرگ و نامی استان فارس وجود ندارد، عنوان کرد: سالانه بیش از 9 میلیارد متر مکعب آب در استان مصرف می شود که 78 درصد آن از منابع زیر زمینی برداشت می شود و به عبارتی این استان 16 درصد از آب زیر زمینی کشور را برداشت می کند.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...