نسخه چاپی

در 24 ساعت گذشته در عراق چه گذشت؟

سه مامور پلیس عراق نیز در منطقه ابوغریب در غرب بغداد به ضرب گلوله افراد مسلح كه به یك پست ایست و بازرسی حمله كردند كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از جام، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، امروز سه شنبه درگیری های شدیدی بین افراد مسلح با نیروهای امنیتی عراق در نزدیکی جامع الدوله در مرکز الرمادی و در پی هدف گرفته شدن یک پست ایست و بازرسی امنیتی صورت گرفت.





بنا بر این گزارش، "عمر الدلیمی" یک خبرنگار عراقی امروز در جریان درگیری های مسلحانه در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار و محل تحصن معترضان به ضرب گلوله تک تیراندازها کشته شد. از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق در دو شهر بیجی و الشرقاط در استان صلاح الدین حالت منع آمد و شد وضع کرده اند.





المیادین همچنین اعلام کرد که "محمد رشید" رئیس اداره فرماندهی پلیس الانبار در درگیری های امروز الرمادی کشته شد. در استان بابل نیز دو افسر پلیس و هفت سرباز در جریان بازرسی منازل بر اثر انفجار بمب کشته شدند. سه مامور پلیس عراق نیز در منطقه ابوغریب در غرب بغداد به ضرب گلوله افراد مسلح که به یک پست ایست و بازرسی حمله کردند کشته شدند.





در منطقه سوق المعاش در غرب موصل نیز در حمله خودروی بمب گذاری شده به یک گشتی پلیس سه مامور پلیس کشته و هفت تن آنها زخمی شدند. فرمانده عملیات در استان الانبار عراق نیز از کشته شدن چهار تک تیرانداز وابسته به گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) خبر داد.





از سوی دیگر نیروهای عراقی به مأموریت برچیدن چادرهای تحصن در استان الانبار در غرب عراق پایان دادند و درگیری های شدیدی روی داد که به کشته شدن 10 فرد مسلح و زخمی شدن بیش از 30 نفر دیگر منجر شد. درگیری ها در شهر الرمادی به شهر فلوجه نیز کشیده شد و ده ها فرد مسلح زخمی شدند و تعدادی از خودروهای نظامی به آتش کشیده شد.





دولت عراق از هفته گذشته و پس از پایان یافتن ضرب الاجل خود به معترضان برای پایان دادن به اعتصاب و برچیدن چادرها، به مناطق تحت سیطره گروه‌های معترض حمله کردند. مقامات امنیتی عراق می‌گویند: چادرهای معترضان به محلی برای سازماندهی عملیات گروه‌های تروریستی در عراق تبدیل شده‌اند.





اسامه نجیفی رئیس مجلس عراق و 34 نماینده دیگر مجلس این کشور پس از برچیده شدن چادرهای تحصن در الانبار، استعفا کردند. نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در دیدار با تعدادی از بزرگان عشایر این کشور تأکید کرد عملیات الانبار، بزرگ ترین ضربه به شبکه القاعده بود که پناهگاه امن خود را در اردوگاه های تحصن از دست داد.





المالکی جانفشانی های سربازان عراقی را موجب بازگشت امنیت به الانبار خواند و بر نقش عشایر و موضع گیری ملی آنان در حمایت از نیروهای مسلح و سازمان های امنیتی برای برقراری امنیت و نجات دادن عراق از گروهک دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و دیگر سازمان های تروریستی تأکید کرد.





منابع امنیتی نیز اعلام کردند در میدان تحصن در الرمادی دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده و تعدادی کمربندهای انفجاری و نارنجک کشف کرده اند. این منابع افزودند: افراد مسلح برخی چادرهای تحصن را بمب گذاری کرده بودند تا هنگام ورود نیروهای مسلح آنها را منفجر کنند.





رئیس پلیس استان بابل نیز اعلام کرد شماری از اعضای داعش از استان الانبار به مناطق شمالی بابل نفوذ کرده بودند و پلیس بابل تدابیر امنیتی را در این مناطق تقویت کرده است.





از سوی دیگر "نوری المالکی" دستور خروج ارتش از شهرهای استان "الانبار" را صادر کرد. نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای نیروهای ارتش این کشور را به خروج از شهرهای استان "الانبار" و تحت تعقیب قرار دادن عناصر تروریستی در صحرای این استان دستور داد.

۱۳۹۳/۷/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...